A német autóóriás utoljára 2009-ben volt a Formula-1 vérkeringésének része, akkor a Sauber csapat többségi tulajdonosaként vettek részt a világbajnokságban, azonban 2009 nyarán Peter Sauber visszavásárolta tőlük a jogokat.
Az egész történetben a legfurcsább az volt, hogy ezek után Ferrari-motorokra váltott a svájci istálló, már év közben, azonban a jogdíjak miatt szezont BMW Sauber Ferrari néven fejezték be, amely az F1 valaha volt egyik legfurcsább csapatelnevezése.
Az F1 új szabályrendszert vezet be 2021-től, melyben azonban az erőforrásokra vonatkozó előírások változatlanok maradnak, így a BMW nem szándékozik visszatérni, inkább a Formula-E-projektjükre koncentrálnak az Andretti csapattal együtt.
„A V6-os turbó hibrid érának semmi köze ahhoz, amit mi csinálunk az autóiparban” – mondta a BMW versenyzésért felelős igazgatója, Jens Marquardt. „Mérnöki szemmel nézve megsüvegelendő, amit a Formula-1-ben elérnek, de a technológia teljesen irreleváns az utcai autókra tekintve.”
Az új szabályok legfőbb oka az volt, hogy új csapatokat csaljon magához az F1, amely Lawrence Stroll révén már sikerült is, ugyanis az Aston Martin 2021-től gyári csapatként vesz részt a Formula-1-es világbajnokságban.