DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

DRS

Raikkönen: A DRS nem előzés

Kimi Raikkönen számára némileg csalódást jelent, hogy a mai Formula-1-ben az állítható hátsó szárnyakkal néha nem is előznek a pilóták, hanem kikerülik a másikat. A vonalvezetésen múlik minden.

részletek

Hamilton szerint sebtapasz, Verstappen betiltaná a DRS-t

Sem az ötszörös világbajnok, sem a Red Bull fiatalja nem hívei az előzést segítő rendszernek. Azt viszont mindketten elismerik, hogy jelenleg szükség van rá, máskülönben unalomba fulladnának a versenyek.

részletek

Ezért jobb az IndyCar Ericsson szerint

Marcus Ericsson idén versenyzői ülés nélkül maradt a Formula-1-ben, így inkább átnyergelt a tengerentúlra. Ki is fejtette, szerinte miben jobb az IndyCar, mint korábbi munkahelye.

részletek

Bottas: Ezekkel az autókkal könnyebb lesz előzni

Valtteri Bottas is csatlakozott azon pilóták közé, akik úgy érzik, jó irányba mozdult el az F1 az új aerodinamikai szabályokkal, a finn szerint ugyanis idén kiszámíthatóbb az autók viselkedése.

részletek

Korlátlan DRS-használat a Formula-3-ban

A megszűnő GP3 filozófiájával teljesen ellentétesen a sorozatot felváltó egységes Formula-3-as bajnokságot azzal kívánják érdekesebbé tenni, hogy nem limitálják az állítható hátsó szárny használatát.

részletek

Egyes pilóták DRS-t akarnak a 130R-ben – Vettel ellenzi

Több F1-es pilóta is úgy érzi, hogy szükség lenne DRS-zónára Suzukában a hátsó egyenesnél is, méghozzá úgy, hogy abban benne legyen a híres kanyar - van viszont olyan, akinek egyáltalán nem tetszik az ötlet.

részletek

Három tiltással azonnal jobb lenne az F1

Nem újabb és újabb aerodinamikai szabályváltozásokra lenne szüksége a Formula-1-nek, érvel a szakértő: egyszerűen három mesterséges jelenséget kellene betiltani, és rögtön izgalmas futamokat kapnánk.

részletek

Sainz elfelejtené a veszélyes DRS-t

A fiatal spanyol elismeri, hogy jelenleg a nyitható hátsó szárny nélkül szinte lehetetlen lenne előzni a Formula-1-ben, ám az eszköz annyira veszélyes, ha elromlik, hogy reméli, nem sokáig lesz már.

részletek

Már a rivális is elismeri a Honda fejlődését

Egyre egyértelműbb, hogy a három évig csak szidott japán gyártó idén remekül fejleszt és ezt már az ellenfelek is kezdik belátni. Spában a Ferrari-motoros Sauber sem bírt a Hondával.

részletek

Visszadobta a pilóták bevállalós spái ötletét Charlie Whiting

Felmerült, hogy Spában is kijelölhetnek egy harmadik DRS-zónát: egyes versenyzők a tempós Blanchimont kanyart javasolták. Merész ötletük azonban nem kapott jóváhagyást.

részletek

Az FIA-t nem érdeklik a DRS-balesetek

Amikor először, hivatalosan bejelentették, hogy az első két kanyarban is nyitva lehet a DRS Silverstone-ban, többen is aggódtak, hogy komoly csattanások lesznek. Így is történt, de az FIA-t nem érdekli.

részletek

Raikkönen sem lelkesedik az új DRS zónáért

A Ferrari biztatóan kezdte a pénteki szabadedzéseket, különösen Sebastian Vettel volt elemében. Finn csapattársa szerint az új aszfaltréteg furcsa, a speciális DRS szakasz pedig felesleges.

részletek