Szinte az egész szezon azzal telt el, hogy a Ferrarik a lassú kanyarokban feltűnően szenvedtek a Mercedeshez képest, így hiába gyűjtöttek remekül működő erőforrásukkal előnyt az egyenesekben, a kanyarokban ugyanis könnyedén elvesztették ennek többszörösét is.
Valójában csak azokon a helyszíneken volt egyáltalán reális esélye a Scuderiának a sikerre, ahol sok a hosszú egyenes, ezek közé tartozik Spa és Monza is. A vasárnapi futam második etapjában a Mercedesek versenytempója láthatóan jobbnak tűnt az élen álló Charles Leclerc-énél, de képtelenség volt megelőzni a Ferrarit az egyenesben. Egyébként ez nem csak a motor kérdése volt, ugyanis a végsebességi adatokban éppen egy-egy Mercedes-motoros versenyautó került az élre.
A gyári istálló autójának karakterisztikája azonban nem éppen az egyenesre termett, így az állítható hátsó szárnnyal sem sikerült előnybe kerülni az egyenesekben. „Úgy vélem, elég jó stratégiával futottam végig a versenyt, egészen hosszúra nyújtottuk ki az első etapot, emiatt pedig a végén lehetőségem adódott akár nyerni is” – idézi Valtteri Bottast a Grandprix247.com szakoldal.
„Tényleg mindent kitapostam az autóból, amit csak lehetett, hogy elkapjam Charles-t, de lehetetlenség volt megelőzni. A lehető legközelebb kellett kerülni hozzá, hogy esélyem lehessen, de nem lehetett előzni, mivel semmilyen hibát nem vétett. Amikor nyitva volt a hátsó szárnyam, akkor tudtuk azt a sebességet hozni az egyenesben, mint a Ferrari DRS nélkül, tényleg nem volt esélyem.”
„Mivel folyamatosan nagyon közel jártam már hozzá, a fékezési pontokon kezdett tapadást és leszorítóerőt veszíteni az autó, ilyenkor pedig könnyebben el is fékezi magát az ember és követ el egyéb kisebb hibákat” – mutatott rá Bottas, aki végül másodikként végzett Leclerc mögött.