DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sainz elfelejtené a veszélyes DRS-t

A fiatal spanyol elismeri, hogy jelenleg a nyitható hátsó szárny nélkül szinte lehetetlen lenne előzni a Formula-1-ben, ám az eszköz annyira veszélyes, ha elromlik, hogy reméli, nem sokáig lesz már.

Az Olasz Nagydíj második szabadedzésének kezdetén egy rendkívül ijesztő, hatalmas baleset borzolta a kedélyeket. A célegyenes végén, óriási sebességnél Marcus Ericsson Sauberjén meghibásodott a nyitható hátsó szárny, a fékezéskor is nyitva maradt, ettől pedig azonnal elszabadult a versenyautó és óriási csattanás lett belőle.

A Renault gyári versenyzője, Carlos Sainz is elborzadt a karambol láttán, ám örült, hogy a svéd pilóta végül sérülés nélkül kiszállt a rommá tört autóból. Ugyanakkor úgy véli, hogy ez a baleset végképp rámutatott, milyen következményekkel járhat, ha a DRS elromlik.

A DRS nyitva maradt a kritikus pillanatban, el is szabadult a Sauber

„Szerencsére, Marcus teljesen jól van. De ez a mesterséges, DRS-eszköz nagyon veszélyes. Ha nem csukódik vissza, az autó viselkedése teljesen megváltozik, leginkább az egyensúly és a fékezés tekintetében. Csodálkoznék, ha a Formula-1 nem abban az irányban fejlődne tovább, amikor már nincs szükség DRS-re az előzéshez” – nyilatkozta Carlos Sainz a Motorsport.com szakoldalnak.

„Tudom, hogy manapság még szükségünk van a nyitható hátsó szárnyra, különben az előzés gyakorlatilag lehetetlenné válna. Azonban remélhetőleg a Formula-1 fejlődése olyan módon folytatódik, hogy ne legyen szükség a DRS-re” – tette hozzá a fiatal spanyol.

Sainz arra is rámutatott, hogy a halo megint jól vizsgázott ennél a balesetnél, Ericsson feje végig védve volt a nagyon erősre tervezett eszköz miatt, pedig az autó többször is a tetején pördült át. Egy hét alatt a második eset, amikor azt mondhatjuk, szerencse, hogy a fejvédelem jelen van már a száguldó cirkuszban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: