Marcus Ericsson a célegyenes végén nem tudta lezárni a DRS-t a hátsó szárnyán, ami miatt elveszítette uralmát autója felett a második edzés elején, és hatalmas sebességgel csapódott a szalagkorlátnak, ráadásul párszor meg is pördült a Sauberje.
Mint kiderült, Charles Leclerc-nek is volt hasonló gondja, és a monacói pilóta elmondta, miért nem történt vele hasonló bukás, mint csapattársával: „Nagyon nehéz helyzet volt. Megérkeztünk az egyenes végére, és nem tudtuk, le fog-e csukódni, vagy sem. Nekem is ugyanez a problémám akadt, de egy kicsit szerencsésebb voltam Marcusnál, mivel az enyém egy kicsit hamarabb záródott le, mint az övé.”
„Megtaláltuk a hibát, sikerült is megoldanunk, de ez egy kicsit a teljesítmény rovására ment. Tudjuk, mit kell tennünk szombaton, hogy ne jöjjön elő ez a gond, és ismét teljes erőbedobással harcolhassunk” – értékelte a napot a kilencedik legjobb időt futó monacói versenyző.
„Teljes mértékben megbízok a szerelőimben, és tudom, hogy jól végzik a munkájukat. Ha azt mondják nekem, hogy minden rendben lesz, akkor így is van. Megtaláltuk a problémát, és az első tízben végeztünk a nap végén” – zárta mondandóját Leclerc.
Az üggyel kapcsolatban a svájciak csapatfőnöke, Frederic Vassuer is megszólalt, és az is kiderült, hogy új alkatrészről van szó: „Ez az első alkalom, hogy ilyen történt, és talán az extra leszorítóerő miatt jött elő. Ez egy új hátsó szárny, de nem is az, csak a DRS része újdonság.”