Nem esett több eső délelőtt óta Monzában, így a pálya felszáradt a 15 órakor startoló második szabadedzésre, a pilóták azonnal slick gumikkal kezdték meg a munkát. Illetve nem azonnal, hiszen csak néhányan tudták kidugni autójuk orrát a bokszból, mielőtt hosszú piros zászlós periódus lépett életbe egy ijesztő baleset miatt.
A gyorskörét az elsők között megkezdeni igyekvő Marcus Ericsson kezéből kicsúszott az irányítás a célegyenes végén, a Sauber a baloldali szalagkorlátnak csapódott, és csak három szaltózás után került nyugalmi helyzetbe. A svéd versenyző sértetlenül szállt ki a rommá tört autóból, a korlát javítása miatt viszony még húsz percen át nem engedték pályára az autókat. A Sauber váratlan megbicsaklását alighanem a pályán ekkor még mindig megtalálható vizes foltok, valamint az autó hátsó szárnyán láthatóan be nem záródott DRS együttes hatása okozta. Az esetről videó ide kattintva található.
A hinwili csapatnál az esetet követően Charles Leclerc autójának hátsó szárnyát is elkezdték felülvizsgálni, és nála is találtak némi rendellenességet a működésben, amit aztán az edzés során megoldottak.
A piros zászlós leállás az edzés közel egyharmadát lecsípte, és mivel az első edzésen csak esőben gyakorolhatott a mezőny, a csapatoknak rendhagyóan kevés idejük maradt a száraz pályás munka elvégzésére – a hátralévő napokra ugyanis az előrejelzések többsége már csapadékmentes időt jósol. Végül a pilóták az időmérő- és a versenyszimulációs menetekre is nagyjából ugyanannyi időt fordítottak.
Az alig feltankolt autókkal teljesített köröket illetően ki is rajzolódott egy Ferrari-Mercedes-Red Bull-Force India sorrend a tabella első felében. Sebastian Vettel 1:21,105-ös körével több mint két tizedet adott csapattársának, Kimi Raikkönennek, akit Lewis Hamilton hajszálnyi, a többiek pedig már jelentősebb lemaradással követtek.
Vettel napja sem telt azért problémamentesen, a német ugyanis az edzés kétharmadánál kicsúszott a Parabolicában, a kavicságy végéig szánkázva pedig a Ferrari kapott is egy kisebb ütést a gumifaltól. A német azonban önerőből visszajutott a bokszba, majd némi javítást követően folytathatta is a gyakorlást.
Eközben a McLaren szezonközi visszaesése egyre szembetűnőbb formát ölt: Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne végeztek az utolsó két helyen a mért időt futók közül.
A második szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:21.105 | 27 | |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:21.375 | 0.270 | 31 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:21.392 | 0.287 | 31 |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:21.803 | 0.698 | 35 |
5 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.154 | 1.049 | 28 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:22.296 | 1.191 | 28 |
7 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:22.930 | 1.825 | 30 |
8 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:22.942 | 1.837 | 32 |
9 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:22.965 | 1.860 | 20 |
10 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:23.063 | 1.958 | 30 |
11 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:23.077 | 1.972 | 31 |
12 | Carlos Sainz | Renault | 1:23.193 | 2.088 | 32 |
13 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:23.233 | 2.128 | 28 |
14 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:23.402 | 2.297 | 34 |
15 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 1:23.514 | 2.409 | 28 |
16 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:23.531 | 2.426 | 16 |
17 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:23.566 | 2.461 | 29 |
18 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:23.741 | 2.636 | 23 |
19 | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:24.084 | 2.979 | 30 |
20 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | - | - | 2 |