DRS
Az F1 2021-ben kukába dobná a DRS-t
A nyitható hátsó szárny az F1 jelenlegi „szükséges rossz” megoldása, amitől több szakember is legszívesebben megszabadulna. Az FIA is pont erre törekszik, ám akármilyen autókkal ez nem célravezető.
részletekTöbb előzést láthatunk Melbourne-ben?
A tavalyi, igen kevés előzést hozó idénynyitó negatívumát nem szeretné megismételni az FIA, így újabb DRS zónát helyez el a pálya egy másik pontján. Vajon ettől valóban több pozíciócsere lesz?
részletekBrawn alig várja, hogy ne legyen DRS
A pilóta által állítható hátsó vezetőszárny az előzések elősegítésének érdekében született meg hosszú évekkel ezelőtt, a Formula-1 vezetése azonban szívesen elhagyná a rendszert a későbbiekben.
részletekTöbb DRS-t akar a Ferrari főnöke
Maurizio Arrivabene szerint a grid girlök helyett az unalomba fulladó versenyekkel és az előzések növelésével kellene foglalkozni.
részletekHamilton nem élvezte túlzottan az előzéseket
Lewis Hamilton az egész világot bámulatba ejtette a Brazil Nagydíjon mutatott fantasztikus felzárkózásával. Ő maga azonban úgy véli, manőverei nem kifejezettek őt dicsérik.
részletekÚjabb ijesztő hiba a Renault-nál
A világbajnokság hajrájában a Ferrarin és a Hondán kívül a Renault-nál is problémák vannak a megbízhatósággal. Nico Hülkenberg szerint vasárnapi meghibásodása kifejezetten ijesztő volt.
részletekAmikor a DRS jelentett problémát
Amikor Nico Hülkenberg kiállni kényszerült a Japán Nagydíjról meghibásodott előzést segítő rendszere miatt, nem először fordult elő, hogy az eszköz fejfájást okozott a csapatok számára egy F1-es verseny során.
részletekEltűnhet a DRS és a rajtbüntetés az F1-ből
A sportág szakmai ügyeiért felelős ügyvezető igazgatója, Ross Brawn ki szeretné gyomlálni azokat az elemeket az F1-ből, melyek hátráltató tényezők a rajongók számára.
részletekDrasztikusan csökkent az előzések száma
Sajnos a számok magukért beszélnek, a statisztika megmutatja, hogy tavalyhoz képest látványosan csökkent az előzések száma. Így is van három pálya, ami növekedést mutatott, de döntő többségében nem ez a helyzet.
részletekTöbb vagy kevesebb lett az előzés 2017-ben?
Sokan féltek attól, hogy az új Formula-1-es autóknak köszönhetően sokkal kevesebb lesz az előzés - nos, ez helyenként beigazolódott, ám eközben egy másik trend is kezdett kialakulni.
részletekVettel inkább gondolkodik, mint hogy DRS-sel előzzön
Sebastian Vettel a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján még visszaemlékezett a Szocsiban történtekre, ahol sokkal szívesebben végzett a 2. helyen, mint hogy „mesterséges előzéssel” nyerjen.
részletek5 javaslat, amivel megreformálnánk az F1-et
Rádióműsorunk legújabb adásában kicsit beleképzeltük magunkat Ross Brawn és Chase Carey helyébe, és megfogalmaztuk, mely területeken módosítanánk a Formula-1 szabályait, hogy még élvezhetőbb és fejlődőképesebb lehessen a sport.
részletek