A 2017-es idénynyitó futam beigazolta a téli tesztek utáni negatív megérzéseket a szakemberek és a pilóták részéről. Akkor többek között Felipe Massa is azt nyilatkozta, hogy ebben az idényben annyira nehéz követni az előttük levő versenyautót, hogy nagyon kevés pozíciócsere történik majd versenykörülmények között. Bár Ross Brawn nem igazán híve a DRS-nek, de jelenleg még nincs jobb.
Az eddigi gyakorlat az volt Melbourne-ben, hogy a célegyenes előtti kanyar kijáratánál aktiválhatták az állítható hátsó szárnyat, majd az első és második kanyar után újra nyithatták, de az ezt követő kissé hajlított egyenes túl rövid volt ahhoz, hogy igazán be tudjanak fejezni egy manővert. Tavaly nem is igazán sikerült.
Idén ezen próbál segíteni az FIA, ugyanis a Motorsport.com információi szerint a 12-es kanyart követően beiktatott egy plusz DRS aktiválási pontot. Nem is feltétlenül az a cél ezzel, hogy abban az egyenesben előzzenek a pilóták (bár megtehetik, ha elég közel vannak), hanem hogy megfelelő közelségbe kerülhessenek a célegyenes előtti érzékelési pontig, ahol esetleg lehet próbálkozni.
Nem szeretnék megismételni a tavalyi fiaskót, amikor konkrét előzés a versenypályán alig történt (de még mindig több, mint Szocsiban). Korábban a pálya átépítése is szóba került a 11-12-es kanyar környékén, de ezt végül elvetették, mert a szimulációk nem mutattak lényeges javulást.
Vajon Szocsiban milyen intézkedéseket foganatosítanak az előzések elősegítése érdekében?