DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Több DRS-t akar a Ferrari főnöke

Maurizio Arrivabene szerint a grid girlök helyett az unalomba fulladó versenyekkel és az előzések növelésével kellene foglalkozni.

A 2017-es év mélypontjainak az előzés a közös nevezője: az Autosport.comhoz tartozó Forix adatbázis alapján Oroszországban egy, Ausztráliában kettő, Monacóban három, Abu Dhabiban öt helycsere történt. Arrivabene szerint két dolgot lehetne tenni az olyan unalmas versenyekkel, mint amilyen a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj is volt. Egyik javaslata egybeesik azzal, amit korábban Ross Brawn és Lewis Hamilton is megfogalmazott: „Figyelnünk kell a pályák vonalvezetésére. A legtöbb versenyző Abu Dhabit tartja az egyik legunalmasabbnak, és a klasszikus helyszínek nyújtják a legtöbbet.”

A DRS 2011-es bevezetése óta az előzés szó kikerüléssé degradálódott, az autók 2017-es változása pedig újabb szomorú statisztikát, 49%-os csökkenést mutatott az előzések számában. Hiába nőtt tehát a tempó, a nagyobb leszorítóerőnek hála a kanyarokban is, és dőltek körrekordok, amiről már a tesztek alatt is áradoztak a versenyzők, a szélesebb autók megnehezítették, hogy előzésre alkalmas távolságból kövessék egymást a versenyzők.

00117015_239



 A legtöbben örökre megszabadulnának a gombnyomásra nyíló hátsó szárnyaktól, azonban Arrivabene nem azt mondja, hogy dobják ki a DRS-t, sőt: „Mit tehetnénk? Például módosíthatnánk, hányszor használhatják a pilóták a DRS-t. Miért kellene bizonyos szektorig várniuk? Engedjük meg nekik, hogy annyiszor használhassák, amennyiszer akarják, legalább kiderül, mennyire tehetségesek és bátrak. Ilyen dolgokról kellene vitatkozunk, nem a grid girlökről” – tette hozzá szarkasztikusan. 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: