Ahelyett, hogy Formula-1 már a közeljövőben megszabadulna az előzések szépségébe belerondító nyitható hátsó szárnyaktól, jövőre még hatékonyabbá is teszik azokat. Ez elsőre a legtöbb autósportot kedvelő ember számára elszomorító hírként hathat, hiszen ki akarna izzasztó párharcok helyett egymást játszi könnyedséggel kikerülő pilótákat látni, ám ha mélyebben beleásunk a témába, rájöhetünk, hogy ez ettől összetettebb téma. Az FIA együlésesek technikai vezetője szerint - bár ezt a megoldást a „szükséges rossznak” nevezte -, jelen pillanatban nincs jobb a nyitható hátsó szárnyaknál.
„Igaz, hogy a DRS kapcsán jelen van egyfajta kellemetlen érzés, amiben Ross [Brawn, az F1 sportszakmai igazgatója] is osztozik, szerintünk azonban a mostani helyzetben ez a legjobb megoldás. Bizakodunk, hogy 2021-től az autók annyira zavartalanul tudják majd egymást követni, hogy a DRS hatékonyságából jelentősen visszavehetünk, vagy akár teljesen meg is szüntethetjük azt. Akár azt is mondhatnám, hogy jelenleg ez egy szükséges rossz, de most ezzel kell egy olyan szintre jutnunk, amellyel elégedettek lehetünk” – nyilatkozta Nikolas Tombazis, aki elárulta, hogy jövőre nagyjából negyedével válik hatékonyabbá az előzéseket elősegítő eszköz.
„A DRS hatékonysága körülbelül 25-30%-kal javul. Mivel a hátsó szárny nyitási felülete megnövekszik, így a hátsó autó sebessége is ezzel arányosan növekszik. Ennek köszönhetően lesz nagyobb eséllyel megközelíthető az elöl haladó autó.”
Az F1 versenyigazgatója, Charlie Whiting a témával kapcsolatban leszögezte, a 2019-re jóváhagyott módosítás nem az előzések megkönnyítését, hanem azok elősegítését célozza meg. Tehát az FIA sem kikerülőversenyeket akar látni, és erre kínosan ügyel is. „Jelenleg a DRS-zónákat igyekszünk megnyújtani azokon a helyszíneken, ahol erre lehetőség van - például Melbourne-ben -, de Kanadában egy extra zóna bevezetése is felmerült. Ezeken a helyeken a DRS megnövelt hatékonyságával kicsit jobban munkára akarjuk fogni az eszközt.”
„Minden pályán megvizsgáljuk, hogy a DRS mennyire működik hatékonyan, aztán úgy finomhangoljuk, hogy az ideális működéshez a hátul haladónak négy tizeden belül kelljen lennie az előtte lévőhöz képest. Négy tizedre elég nehéz odaérni, de ha valakinek sikerül, és emellett az egyenes is kellően hosszú, akkor a következő féktávra a támadó már a másik mellett fékezhet. Ha ezt rövidebb egyeneseken is el tudnánk érni, akkor több pályán működne a DRS hatékonyan. A pilótáknak így is meg kell dolgozni a helyzetért, túl könnyűvé nem akarjuk tenni a helycseréket” - idézte Whitingot az autosport.com