DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Kanyarban is lehet használni DRS-t Silverstone-ban

Ilyen még nem volt, mióta kitalálták az állítható hátsó szárnyat 2011-ben: az első két kanyarban nyitva lehet hagyni a DRS-t – a pilóták bátorságán múlik, élnek-e a lehetőséggel.

Az előzések növelése érdekében 2018-ban számos pályán – köztük a Red Bull Ringen – kettő helyett három DRS-zónát jelöltek ki. Ugyanez történik Silverstone-ban, a hétvégi Brit Nagydíj helyszínén is, azzal a különbséggel, hogy a Formula-1-ben 2011-es bevezetése óta először a hátsó szárnyat kanyarokban is lehet nyitni.

A silverstone-i harmadik DRS-zónát a célegyenesben jelölték ki, amely rövidebb, mint a két hagyományos előzési zóna helyszíne, a Hangar és Wellington egyenesek. A zóna viszont nem ér véget az első kanyarban: az 1-es (Abbey) és 2-es (Farm) kanyarok is beleszámítanak, amiket alacsony üzemanyagszinten a versenyzők padlógázon vesznek.



A DRS a Drag Reduction System, azaz a légellenállás-csökkentő rendszer rövidítése: a hátsó szárny nyitásával csökken a légellenállás és a kanyarokban fontos leszorítóerő, ezáltal emelkedik a végsebesség. A leszorítóerő hiánya a kanyarokban azonban azzal a kockázattal jár, hogy a pilóták könnyen elveszíthetik a kevésbé stabil autó hátulját. A versenyzők bátorságán múlik, hogy nyitva hagyják-e a DRS-t az első két silverstone-i kanyarban, vagy zárják már az egyenes végén.

„A zóna nem nagy, viszont érdekes, hogy nyitva hagyhatják az 1-es kanyarban, ha akarják” – magyarázta Charlie Whiting versenyigazgató az Autosportnak. „Amint a 18-as kanyar után aktiválják, csak akkor csukódik be, ha fékeznek vagy visszavesznek. Ha padlógázon maradnak, akkor az 1-es és 2-es kanyarokon nyitott DRS-sel mehetnek végig. Majd meglátjuk.”

Whiting úgy érzi, az Osztrák Nagydíjon kijelölt harmadik DRS-zóna is sikernek könyvelhető el: „Az F2-ben egyértelműen, de úgy vélem, nekik is jobb esélyük volt az előzésre. A 3-as kanyarban gyakran közelebb voltak az autók, mint szoktak lenni, a 4-esben pedig sokat előztek. Túl könnyű viszont nem volt, ahogyan a pilóták előtte hitték” – mondta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: