Az előzések növelése érdekében 2018-ban számos pályán – köztük a Red Bull Ringen – kettő helyett három DRS-zónát jelöltek ki. Ugyanez történik Silverstone-ban, a hétvégi Brit Nagydíj helyszínén is, azzal a különbséggel, hogy a Formula-1-ben 2011-es bevezetése óta először a hátsó szárnyat kanyarokban is lehet nyitni.
A silverstone-i harmadik DRS-zónát a célegyenesben jelölték ki, amely rövidebb, mint a két hagyományos előzési zóna helyszíne, a Hangar és Wellington egyenesek. A zóna viszont nem ér véget az első kanyarban: az 1-es (Abbey) és 2-es (Farm) kanyarok is beleszámítanak, amiket alacsony üzemanyagszinten a versenyzők padlógázon vesznek.
A DRS a Drag Reduction System, azaz a légellenállás-csökkentő rendszer rövidítése: a hátsó szárny nyitásával csökken a légellenállás és a kanyarokban fontos leszorítóerő, ezáltal emelkedik a végsebesség. A leszorítóerő hiánya a kanyarokban azonban azzal a kockázattal jár, hogy a pilóták könnyen elveszíthetik a kevésbé stabil autó hátulját. A versenyzők bátorságán múlik, hogy nyitva hagyják-e a DRS-t az első két silverstone-i kanyarban, vagy zárják már az egyenes végén.
„A zóna nem nagy, viszont érdekes, hogy nyitva hagyhatják az 1-es kanyarban, ha akarják” – magyarázta Charlie Whiting versenyigazgató az Autosportnak. „Amint a 18-as kanyar után aktiválják, csak akkor csukódik be, ha fékeznek vagy visszavesznek. Ha padlógázon maradnak, akkor az 1-es és 2-es kanyarokon nyitott DRS-sel mehetnek végig. Majd meglátjuk.”
Whiting úgy érzi, az Osztrák Nagydíjon kijelölt harmadik DRS-zóna is sikernek könyvelhető el: „Az F2-ben egyértelműen, de úgy vélem, nekik is jobb esélyük volt az előzésre. A 3-as kanyarban gyakran közelebb voltak az autók, mint szoktak lenni, a 4-esben pedig sokat előztek. Túl könnyű viszont nem volt, ahogyan a pilóták előtte hitték” – mondta.