DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Már a rivális is elismeri a Honda fejlődését

Egyre egyértelműbb, hogy a három évig csak szidott japán gyártó idén remekül fejleszt és ezt már az ellenfelek is kezdik belátni. Spában a Ferrari-motoros Sauber sem bírt a Hondával.

Korábban a japánok legnagyobb hátránya a végsebességben rejlett, a hosszú egyenesekben az előzte meg a McLareneket, aki csak akarta. A nevetség tárgyát képező gyártó azonban nem adta fel, keményen és folyamatosan fejleszt és ennek már kézzelfogható eredményei is vannak.

Az egyik, hogy a tavaly ősszel (a hondás szerződés miatt) lesajnált Toro Rosso immáron harminc szerzett pontnál jár, ami pontosan ugyanannyi, mint amit a McLaren-Honda tavaly egész évben gyűjtött. A másik, hogy az egy az egy elleni küzdelmekben a japán erőforrás egyre nagyobb eséllyel veszi fel a harcot a közvetlen riválisok ellen olyan pályákon is, ahol számít a lóerő.

Pierre Gasly egy remek kilencedik helyezéssel jelentkezett a Belga Nagydíjon, a szorosan mögötte érkező Marcus Ericsson (a bivalyerős Ferrari-motorral szerelt Sauberrel) pedig még a DRS segítségével sem volt képes megelőzni a franciát, aki így sikeresen védte meg a két pontot érő pozícióját. A svéd úgy véli, a Honda sokkal több elismerést érdemelne amiatt, amilyen fejlődést fel tudott mutatni bő egy év leforgása alatt.

„A DRS-t is használtam első etapom vége felé Gasly ellen, de egyszerűen képtelen voltam megelőzni. Igazából nagyon közel sem tudtam kerülni nyitott hátsó szárnnyal sem, úgy vélem, ez is mutatja, mennyire sokat fejlődött a Honda, folyamatosan lépkednek előre” – dicsérte a rivális gyártót Marcus Ericsson.

A Hondával már előzni is lehet hosszú egyenesben, remek hír a Red Bull számára


„Továbbra is úgy gondolom, hogy a Mercedes és a Ferrari rendelkeznek a legerősebb erőforrásokkal, de már a Honda is sokkal jobb, mint ahogy hiszik. Most mindkét pilótájuk ellen versenyeztem és ahogy mondtam is, nem tudtam Gaslyt DRS-sel sem megelőzni, Hartley pedig a verseny közben szintén képes volt megelőzni, úgyhogy ezek tények.”

Kerékcseréje után a svéd a La Source kanyarban a frissebb gumikkal megelőzte a Toro Rossót vezető Brendon Hartley-t, ám a Kemmel egyenesben Ericsson simán visszajött a Sauber elé, ami meglepetésszerűen hatott.

„Egyáltalán nem számítottam arra, hogy akár nyitott hátsó szárnnyal is visszakerülhet elém, de a Honda jobb, mint amit sokan hisznek. Amikor Hartley-t végre újra megelőztem, Gasly után eredtem, de a második etapban szinte teljesen azonos tempót futottunk” – tette hozzá Ericsson.

Minden ilyen nyilatkozat után egyre inkább dörzsölheti a tenyerét a Red Bull, ugyanis hónapról hónapra nő az esélye, hogy a Honda igazán elkapja a fonalat és jövőre a Red Bull legalább a dobogós helyekért harcolhat a japán motorral is. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: