DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Hamilton szerint sebtapasz, Verstappen betiltaná a DRS-t

Sem az ötszörös világbajnok, sem a Red Bull fiatalja nem hívei az előzést segítő rendszernek. Azt viszont mindketten elismerik, hogy jelenleg szükség van rá, máskülönben unalomba fulladnának a versenyek.

Az idei autók aerodinamikai jellemzőit azzal a szándékkal változtatták meg, hogy könnyebbé váljon egymás követése és megelőzése is. Ennek ellenére az Ausztrál Nagydíjon úgy tűnt, hogy továbbra is a DRS-használattal – melynek hatékonyságát növelték – történik az előzések többsége. Max Verstappen nincsen kibékülve ezzel a tendenciával:

„Bizonyos szempontból nem akarunk DRS-előzéseket. Rajongója lennék annak, hogy megpróbáljunk megszabadulni tőlük” – mondta racefans.net-nek a Red Bull hollandja. „Jelenleg azonban jó megoldás szerintem az olyan pályákon, ahol normál esetben nem lehet a másik elé kerülni.”



Az előző években jellemző volt a DRS-zónák meghosszabbítása és harmadik szakasz kijelölése – utóbbi történt az idei versenyre Bahreinben is. Verstappen örülne, ha a folyamat mostantól ellenkező irányúra váltana: „Mindig lehet rövidíteni a zónákon. Az évek során rendre hosszabbakat jelöltek ki, most lehetne rövidebbeket.”

Az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton úgy látja, az előzést segítő állítható hátsó szárny a rossz versenyzést palástolja, éppen emiatt azonban pillanatnyilag szükség van rá.

„Végső soron a DRS egy sebtapasz a gyenge minőségű versenyzésre, ami az autók tervezéséből fakad. De ez van, nem lehet alapjaiban megváltoztatni az autókat és az általuk keltett áramlatokat, ezért találni kell módot arra, hogy könnyebb legyen versenyezni” – mondta, kitérve arra, hogy a szahíri harmadik zóna jót tesz a hétvégi versenynek: „Taktikusabb, szorosabb lesz. Itt mindig nagy a deltaidő az előttünk levő autóhoz képest, a DRS ezt segít körönként csökkenteni, ami pozitív dolog.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: