Sergio Perez szerint az F1-es mezőnynek használnia kellene a DRS-t a híres suzukai kanyarban, a 130R-ben és a hátsó egyenesben - az FIA nem jelölt ki ide DRS-zónát és a célegyenesben is csak rövid ideig lehet használni. Hasonló, gyors kanyarra tett DRS-zónával próbálkoztak már Silverstone-ban az egyes kanyarban, ott az nem működött jól és azt követően el is mondták az érintettek, hogy ezt nem kell erőltetni.
"A silverstone-i egyes kanyar sokkal keményebb, mint a 130R. Ha valaki el akarja emelni a gázt, majd visszatérni a DRS-hez, az rajta múlik. Lesznek pilóták, akik több rizikót vállalnak majd a többieknél, de ezt rájuk kellene bízni. Szerintem vagyunk elég jók ehhez" - idézi Perezt az Autosport.
A mexikói pilóta egyébként nincs egyedül a véleményével, Charles Leclerc szerint is lenne értelme ennek a lépésnek, de Perez csapattársa, Esteban Ocon, valamint valószínűsíthető jövő évi csapattársa, Lance Stroll is támogatja az ötletet - Leclerc szerint ezt fel fogják hozni a versenyzői értekezleten, Stroll szerint pedig a 130R-től függetlenül ez a DRS-zóna segítheti az előzést.
"A versenyen valószínűleg nem lesz padlógázas a 130R, főleg nem egy másik autó mögött, de az időmérőn érdekes kihívást jelentene. Vasárnap pedig segíthetné az előzést az utolsó sikánnál - ezen a pályán a gyors kanyarokban amúgy is nehéz követni a másikat" - magyarázta Ocon. Persze olyan is van, aki ellenzi ezt a döntést, Sebastian Vettel például elég egyértelműen fogalmazott.
"Még az is jobb ötlet lenne, ha banánokat dobálnánk ki az autóból. Nem tetszik, mesterségesnek tartom és más módot kellene találnunk arra, hogy követhessük egymást, nem a DRS-re támaszkodni" - mondta a német, akivel félig-meddig Romain Grosjean is egyetértett. "A DRS alapvetően nem túl jó, másrészt viszont most ez az egyetlen esély az előzésre. Viszont ez tovább nyithatja az ollót az élcsapatok és a középcsapatok között, hiszen például a Red Bullnak megvan a leszorítóereje ahhoz, hogy nyitott DRS-sel forduljon a 130R-ben" - vélekedett a francia.