A mai Formula-1 egyik sarkalatos problémája az előzés, illetve annak hiánya. A fejlett aerodinamikával rendelkező versenyautók erősen turbulens levegőt kevernek maguk mögött, ezzel nehezítve az őket követő pilóta dolgát, aki a gyors kanyarokban rengeteg leszorítóerőt veszít emiatt.
Ha valaki nem tudja szorosan követni a másikat, hiába lenne gyorsabb 1-1,5 másodperccel is, a leszorítóerő-vesztés miatt kénytelen visszavenni, mert valószínűleg előzni úgysem tud, ellenben az abroncsait jóval rövidebb idő alatt kivégzi. Ezért próbálták az idei évre a szabályalkotók megkeverni a kártyákat, de a pilóták elmondása alapján ez nem hozott átütő sikert, az új vezetőszárnyakkal is csak minimális javulást sikerült elérni.
Ugyanakkor többször találkozhatunk olyan aszfaltcsíkokkal, ahol viszont túlságosan könnyűvé válik az előzés az állítható hátsó szárnynak köszönhetően, ilyenkor a hátulról érkező simán kikerüli a (szabályosan) védekezni képtelen ellenfelet. Ez pedig nem tetszik Kimi Raikkönennek, aki közel egy évtizedet versenyzett DRS nélküli autókkal (2011-ben vezették be a rendszert).
„Korábban lehet, hogy pusztán a számokat nézve tényleg kevesebb előzést láthattunk, de a DRS-sel ez időnként nem is valódi előzés, hanem egyszerűen elhaladunk a másik mellett. Minden a pálya kialakításán múlik. Nézzük csak meg Spát, ahol mindig remek versenyek vannak. És még vannak más ilyen pályák is, ezen múlik minden” – ecsetelte véleményét a 2007-es világbajnok, aki a hét közepén arra számított, hogy az Alfa Romeo jól teljesít majd Silverstone-ban, de egyelőre nem sikerül kiemelkedően menniük.
A rendszer ugyan nagyon ritkán romlik el, de néha előfordul, ez pedig extra balesetveszélyt hordoz magában. Emlékezzünk, hogy tavaly Monzában Marcus Ericsson mekkorát bukott csupán azért, mert az állítható hátsó szárny a fékezési ponton megmakacsolta magát és nem csukódott le.