Pályák
Meddig érvényesek az F1-es pályák szerződései?
Több ikonikus helyszín szerződése lejár idén vagy a következő években, míg a Hungaroring a leghosszabb kontraktussal rendelkező európai pálya.
részletekDomenicali: Akár évi 30 futamot is rendezhetnénk
Legalábbis az érdeklődők számát látva, állítja az F1 vezérigazgatója. A szakember az amerikai terjeszkedés mellett Afrikát is azon helyszínek között említette, ahova rövidesen ellátogathat a mezőny.
részletekIdén népszerű, legyenek minden évben meghívásos pályák!
A mugellói pálya sikeres F1-es debütálásán felbuzdulva nem egy személynek jutott eszébe a paddockban, hogy mostantól akár minden szezonban lehetne egy-két beugró helyszín a naptárban.
részletekÍgy viszik csődbe a csapatokat a néző nélküli futamok
Drasztikus lépésre szánta el magát az F1 a koronavírus-járvány miatt: a Bahreini Nagydíjat nézők nélkül rendezik meg. A miniállam különleges tulajdonlási szerkezete által megengedheti ezt, más pályák viszont aligha nyúlnak ehhez a megoldáshoz.
részletekA biztonság szabványa: a pályafelszerelést is homologizálja az FIA
A legtöbben nem is gondolnák, milyen részletekre kiterjed a Nemzetközi Automobil Szövetség felügyelete a világ versenypályáin. A biztonságot szem előtt tartva egy négy évvel ezelőtti baleset hatására szabványt dolgoztak ki az energiaelnyelő falak és védőhálók tesztelésére. Precíz követelményrendszer vonatkozik a pályán használt festékekre, a jövőben pedig a fénypaneleket és pályavilágítást is szabványosítják.
részletekRaikkönen: A DRS nem előzés
Kimi Raikkönen számára némileg csalódást jelent, hogy a mai Formula-1-ben az állítható hátsó szárnyakkal néha nem is előznek a pilóták, hanem kikerülik a másikat. A vonalvezetésen múlik minden.
részletekTéli hangulat, behavazott pályák
A klasszikus Formula-1-es pályákat általában mindenki könnyedén, elsőre felismeri. Nem sűrűn látjuk viszont behavazva ezeket a helyszíneket. Lássuk, milyenek a pályák fehérbe öltözve!
részletekWolff új helyszíneket vár a Libertytől
2017-ben váltotta le az amerikai vezetés Bernie Ecclestone-t, az F1 addigi urát. Toto Wolff reméli, hogy a Liberty Media az új szabályok mellett a versenynaptárat is átalakítja.
részletekMindent az előzésekért: Több versenypályát is átépíthetnek az F1-ben
Ross Brawn és csapata folyamatosan azon gondolkozik, hogyan tudná fejleszteni a show-t a sportágban, a szakember pedig azt sem zárja ki, hogy ennek érdekében hozzányúlnak a pályákhoz is.
részletekAmerikai álom, azaz top 10 F1-es helyszín az USA-ban
A Liberty Media mindenképp szeretné bővíteni az amerikai versenyek számát a naptárban - állításuk szerint erre a közeljövőben nem sok esély van, de...
részletekFelismered az utcai F1-es pályákat, amikor a forgalom használja őket?
A Forma-1-es helyszíneket általában nagyon könnyű felismerni, az utcai pályákat úgyszintén - de vajon megy-e ez akkor is, ha cirkusz eltűnik egy városból?
részletek„Extrémebb és menőbb pályákat az F1-be!”
A pilóták érdekvédelmi szövetségének elnökeként Alexander Wurz számára természetesen a biztonságos versenyzés a legfontosabb, de sokkal szívesebben látna olyan pályákat a naptárban, ahol a pilóták nem ússzák meg szárazon hibáikat.
részletek