DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Domenicali: Rotációs rendszer jön egyes európai F1-es nagydíjaknál

Az F1 vezérigazgatója megerősítette: rövidesen bejelentik az új szisztémát, amelyben bizonyos európai futamokat egymást váltva fognak megrendezni.

Az utóbbi néhány évben, ahogy a Formula-1 egyre nagyobb népszerűségnek kezdett örvendeni globálisan, folyamatosan érkeznek hírek arról, hogy új helyszínek csatlakoznának a versenynaptárhoz.

Az Egyesült Államokban már bővítették is a pályák és a futamok számát, épül egy második szaúd-arábiai helyszín, de az utóbbi időben felröppent Argentína és Dél-Korea visszatérése, valamint a főbb célkitűzések között szerepel, hogy az afrikai kontinensre is ellátogasson a száguldó cirkusz: ott Ruandát emlegetik esélyesként, de a hetekben Kyalami is anyagi támogatást kapott a felújításokra.

Mindez azonban azt jelenti, hogy egyes jelenlegi nagydíjak vagy kikerülnek a kalendáriumból, vagy pedig nem évente, hanem csak kétévente rendezhetnek futamot, egy másik helyszínnel felváltva. És pontosan ez utóbbi irányba menne el a FOM Stefano Domenicali szavai szerint az európai versenyek egy részénél:

f1-domenicali-1



„Nagyon-nagyon hamarosan lesznek híreink, amelyeket megoszthatunk azzal kapcsolatban, hogy közép távon lesz néhány európai nagydíj, amelyet rotációs rendszerben rendezhetünk, és néhány egyéb opció is jön később” – fogalmazott a Liberty Media befektetőinek tartott értekezleten Domenicali, akit a Motorsport idézett.

„Ezeket természetesen a megfelelő időben tisztázni fogjuk. Tény, hogy óriási igény mutatjuk lehetséges új helyszínek irányából, akik szeretnének csatlakozni, a mi választásunk pedig mindig a megfelelő gazdasági előnyök terén fog egyensúlyozni, amelyet rendszerként és a piaci növekedéssel aknázhatunk ki.”

Arról egyelőre nincs információ, mely európai helyszínek kerülhetnek be a körforgós rendszerbe. Több nagydíjnak is fix szerződése van hosszú távon – ezek közé tartozik a Magyar Nagydíj is a Hungaroringen –, de például Spa, Monza, Imola és Zandvoort szerződése mind lejár 2025 végén.

Korábban egyébként szóltak híresztelések arról, hogy Barcelona – amelyet vélhetően Madrid 2026-os érkezése alapesetben kitúrna a versenynaptárból – például párba állhat Zandvoorttal, és kétévente, egymást váltva fogadhatja az F1-et, de a Motorsport szerint a holland helyszín nem akart ebbe belemenni.

f1-spanyol-rajt

A 24 F1-es nagydíj a megfelelő szám

Domenicali azt ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a jelenlegi évi 24 futamos szint fölé nem akarnak menni – és azt is kiemelte, hogy nem pusztán az anyagi vonatkozását nézik a csatlakozni kívánó helyszínek ajánlata kapcsán:

„Úgy hisszük, hogy a számok tekintetében a 24 az az egyensúlyt jelentő szám, amelyet helyesnek érzünk. Hiszem, hogy az összes beérkező javaslat csak lehetőséget ad számunkra, hogy még jobb választásokat hozzunk a jövőnket illetően.”

„Tehát mint mindig, most is kiegyensúlyozottnak kell lennünk, tudva azt, hogy nem követhetjük pusztán követlenül anyagi szempontból a javaslatokat, mert az régiónként eltérő, de rajtunk áll, hogy a megfelelő választást javasoljuk az érintetteknek.”

„Úgy vélem, jó lendületben vagyunk, hogy biztosítsuk, hogy a stratégiánk a jövőre nézve még erősebb, és ezért vagyunk biztosak abban, hogy ez elősegíti a sportunk fejlesztését társadalmi és üzleti szempontból is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: