A Racingnews365 gyűjtötte össze, amit a Formula-1-ben szereplő versenypályák szerződéseiről tudni kell: amellett, meddig érvényes a pályák kontraktusa, az éves rendezési díj összegét is feltüntették – a teljes táblázatot lásd lejjebb.
Hét verseny szerződése lejár a következő év végén, nekik tárgyalniuk kell a hosszabbítás feltételeiről. Zömében európai, tradicionális pályák: Monza, Monaco, Spa, Imola és Zandvoort, mellettük még Sanghaj és Mexikóváros számára nincs biztosítva a 2025 utáni rendezés.
Egy évvel később, 2026-ban is lejár három helyszín megbízása, ezek Austin, Baku és Barcelona – utóbbi talán már ezt sem tölti ki, hiszen a Spanyol Nagydíj rendezését Madrid veszi át, már 2026-tól.
Másik oldalról 13 helyszín is legalább 2030-ig biztosítva van. A rekorder az Albert Park a 2037-ig szóló szerződéssel, de közel van hozzá a másik két dobogós, Szahír és Madrid a 2036-ig, illetve 2023-ig érvényes szerződéssel. Az élmezőnyben áll a Hungaroring is, amely 2032-ig rendezhet Magyar Nagydíjat.
Különleges a helyzete Las Vegasnak: a pálya szerződése csak 2025-ig szól, de a helyszín a Formula-1 tulajdonában áll, a város pedig 2032-ig engedélyezte a versenyt, így utóbbi dátum mérvadó.
Las Vegas az a pálya, amelynek tulajdoni helyzete miatt jogdíjat sem kell fizetnie – emellett a másik amerikai helyszín, Miami mellett szerepel összeg helyett az „együttműködés” szó az RN365 cikkében. Ezzel ellentétben Dzsidda, Losail és Baku 55 millió, Kína 50 millió dollárt fizet éves szinten a rendezésért a becslés szerint. A legkisebb a monacói jogdíj 15 millió dollárral és a spái 22 millióval – a Hungaroringnek új szerződése értelmében 40 millió dollárba kerül egy nagydíj a forrás szerint.
Az F1-es pályák szerződései:
Helyszín | Nagydíj | Éves jogdíj (becsült) | Szerződés utolsó éve |
Monza | Olasz Nagydíj | 22 millió | 2025 |
Monte-Carló | Monacói Nagydíj | 15 millió | 2025 |
Mexikóváros | Mexikói Nagydíj | 25 millió | 2025 |
Sanghaj | Kínai Nagydíj | 50 millió | 2025 |
Imola | Emilia-romagnai Nagydíj | 28 millió | 2025 |
Spa | Belga Nagydíj | 22 millió | 2025 |
Zandvoort | Holland Nagydíj | 32 millió | 2025 |
Austin | USA Nagydíj | 25 millió | 2026 |
Barcelona | Spanyol Nagydíj | 25 millió | 2026 |
Baku | Azerbajdzsáni Nagydíj | 55 millió | 2026 |
Marina Bay | Szingapúri Nagydíj | 35 millió | 2028 |
Suzuka | Japán Nagydíj | 25 millió | 2029 |
Interlagos | Sao Pauló-i Nagydíj | 25 millió | 2030 |
Dzsidda | Szaúd-arábiai Nagydíj | 55 millió | 2030 |
Red Bull Ring | Osztrák Nagydíj | 25 millió | 2030 |
Yas Marina | Abu Dhabi Nagydíj | 40 millió | 2030 |
Miami | Miami Nagydíj | együttműködés | 2031 |
Montreal | Kanadai Nagydíj | 30 millió | 2031 |
Losail | Katari Nagydíj | 55 millió | 2032 |
Hungaroring | Magyar Nagydíj | 40 millió | 2032 |
Las Vegas | Las Vegas-i Nagydíj | F1-es tulajdon | 2032 (2025) |
Silverstone | Brit Nagydíj | 25 millió | 2034 |
Szahír | Bahreini Nagydíj | 45 millió | 2036 |
Albert Park | Ausztrál Nagydíj | 35 millió | 2037 |
Madrid | Spanyol Nagydíj | ? | 2035 |