Egyre többen értenek egyet azzal, hogy a versenynaptárat illetően a Formula-1-nek sikerült a lehető legjobbat kihoznia a vírusverte szezonból, mert noha az Európán kívüli állomások többségét törölni kellett, pótlásként több régi és új pályát is sikerült beemelni a menetrendbe: újként Mugellót, Portimaót és a bahreini külső vonalvezetést, visszatérőként pedig Imolát, a Nürburgringet és Isztambult láthatjuk.
Ezek közül még csak a mugellói versenyhétvége tapasztalata van mögöttünk, a pálya azonban jó benyomást tett a versenyzőkre és a nézőkre is, főleg a zűrzavarosra sikeredett futam után. Az F1fanvoice.com nézői szavazásai rávilágítanak, hogy a rajongók különös izgatottsággal várják a hátralévő szokatlan helyszíneket is, így okkal merült fel a csapatok között, hogy a sport vonzerejét tovább lehetne növelni, ha ezek vagy egyéb újszerű pályák a későbbiekben is feltűnnének a versenynaptárban időről időre. Ezt a felvetést fogalmazta meg például a Rad Bull csapatfőnöke, Christian Horner.
„Nagyszerű, hogy az F1 ellátogat ezekre az újdonságként ható pályákra, és hátra is van még néhány, mint Isztambul és Imola. Ez versenyhelyzetet teremt a naptár 22 helyéért, mert szerintem nem lenne rossz, ha minden évben lenne egy meghívásos esemény, amit mindig más-más pálya kapna meg” – ötletelt Horner.
George Russell, a Williams versenyzője is hangot adott hasonló meglátásának: „Remek munkát végzett az F1, hogy ilyen lehetőségeket adott nekünk. Talán a továbbiakban is meg kellene tartanunk ezt a szokást, és minden évben lehetne egy-két jokerversenyünk.”
Egyelőre nem tudni, az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, a Liberty Media mennyire hajlana arra az ötletre, hogy fenntartson egy szabad helyet a naptárban, amelyet akár rotációs rendszerben minden évben más pálya foglalhatna el – Chase Carey reménye az, hogy 2021-ben abból a 22 versenyhelyszínből állhat a menetrend, amelyeket eredetileg idénre is terveztek, és persze ebben is lenne egy visszatérő és egy újonc Zandvoort és Hanoi képében.
Az is kérdés, hogy ezek az európai helyszínek, amelyek idén a kényszer és a bevételhiány miatt kedvezményes feltételekkel kaptak helyet a naptárban, mennyire lennének képesek és hajlandóak kifizetni a normál versenyrendezési jogdíjakat. A rotációs rendszer persze enyhítené az anyagi terheket, korábban például így váltogatta egymást egy ideig a Nürburgring és Hockenheim, és hasonló volt tervben Spanyolország és Japán két pályája között is, ezeknél viszont végül nem valósult meg az évenkénti csere.
Az biztos, hogy a nézők szívesen vennék, és felpezsdítené az F1-es naptár állóvizét, ha a járvány utáni években is évenkénti váltakozással feltűnne a mezőny az olyan közönségkedvenc pályákon, mint Mugello, Imola vagy Isztambul, Ázsiából esetleg megspékelve a korábbról szintén ismert Sepanggal vagy Fujival.