Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 21. hétfő
F1

Továbbra is nehéz szorosan követni az elöl haladót

A vezetőszárnyak megváltoztatása az idei évre azt a célt szolgálta volna, hogy könnyebben közel maradhassanak egymáshoz az autók és több legyen az előzés. Hülkenberg szerint ez nem jött össze.

Nico Hülkenberg elismerte, hogy gyakorlatilag idén is ugyanolyan nehéz szorosan követni az ellenfeleket a Formula-1-ben, mint a korábbi esztendőkben. Pedig az idei szabályváltozások célkeresztjében éppen ennek megváltoztatása állt, hogy növeljék az izgalmakat, több legyen az előzés és ne csak vonatozást lássanak a rajongók.

A problémát bő két héttel ezelőtt éppen a Francia Nagydíj domborította ki újra, ahol a pálya vonalvezetése telis tele van közepesen gyors kanyarokkal, ilyenkor pedig a turbulens levegő feltűnően nagy szerepet játszik az ellenfelek követésében. A Renault-pilóta szerint az izgalmak hiányában ennek változatlanul döntő szerepe van, az előrelépés csak minimális.

Hülkenberg a Francia Nagydíj legnagyobb részét Kimi Raikkönen mögött volt kénytelen eltölteni

„Őszintén szólva, úgy érzem, hogy a helyzet pont olyan rossz, mint az utóbbi időszakban mindig is volt. Amikor igazán közel kerül valaki, mondjuk úgy öt tizedmásodpercre, akkor különösen. Ha az előttünk haladó egy pillanatra meginog és hibázik, a hirtelen tapadásvesztés néha egészen drasztikus, amit érzünk. Ilyenkor nincs mit tenni, el kell venni a gázt és jó eséllyel le is csúszunk az ívről” – magyarázta Nico Hülkenberg a Motorsport.com kérdésére.

„Olyan, mintha nekiütköznénk a Kínai Nagy Falnak. Apró szabályváltozások nem oldják meg a gondot, teljesen más koncepcióra lenne szükségünk. A 2021-es szabálytervezetek szerintem jó irányt adnának meg, utána talán igazán jó, szoros versenyzést láthatnánk” – tekintett előre a tapasztalt német pilóta.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?