Steward
Dezső Attila
2017. október 23. hétfő
WEC

LM24 – 14. óra: Toyota-dráma után Porsche-vezetés

Sokáig a Toyotának állt a zászló a 85. Le Mans-i 24 óráson, ám a késő éjszakai drámák után az #1-es Porsche ragadta magához a vezetést. Az LMP2-ben és a GTE Próban is óriási a küzdelem.

A 85. Le Mans-i 24 órás élő szöveges tudósítása ide kattintva érhető el!

Minden a Toyota sikerét jósolta a Le Mans-i 24 óráson: megnyerték az időmérőt, majd az első órákban is simán vezettek. Éjfél környékén aztán minden rosszra fordult: a #7-es és a #9-es gép is kiállt, a #8-ast pedig hosszú ideig szerelni kellett, így ők is elszálltak. Ezzel az #1-es Porsche ragadta magához az irányítást: a Neel Jani, Nick Tandy, Andre Lotterer jelenleg tízkörös előnnyel vezet.

lotterer-lm24-14

Őket pedig már az LMP2-esek követik, ahol szintén volt dráma az éjjel folyamán: a #31-es Rebelliont váltócsere miatt kellett betolnia a bokszba, így elveszítették az első helyüket. A #38-as Jackie Chan-autó és a #13-as Rebellion viszont kiélezett csatát vív az összetettbeli második helyért, ám a #31-es sincs még sokkal lemaradva róluk.

A GTE Próban még ennél is komolyabb a küzdelem: az első hat még mindig körön belül egymáshoz képest, a két Aston Martin, a két Ferrari AF Corse és a #91-es Porsche ráadásul oda-vissza előzgetik egymást a bokszban és a pályán is. Ami pedig az amatőröket illeti: a JMW Motorsport Ferrarija továbbra is őrzi a vezetést.

Tíz órával a leintést megelőzően eddig összesen hét kiesőt jegyeznek hivatalosan – többek között a két P1-es Toyotát –, ám a hírek szerint a hajnali négy óra környékén balesetező #92-es Porsche is feladni kényszerült a küzdelmet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?