DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
WEC

Toyota és Porsche: Három autó Le Mans-ban?

Az Audi kiszállása után két gyári alakulat maradt a Hosszútávú-világbajnokság LMP1-es kategóriajában, amelyet a a konstruktőrök három egység indításával szeretnének ellensúlyozni a 2017-es 24 óráson.

Igazi sokként érte a motorsport világát, amikor két héttel ezelőtt az Audi bejelentette: az idei szezon lesz számukra az utolsó a Hosszútávú-világbajnokságon, egyúttal Le Mans-ban is ebben az évben indultak utoljára. Az ingolstadtiak a 24 órás történetének legsikeresebb gyártója, hiszen 2000 és 2014 között mindössze két alkalommal fordult elő, hogy nem az ő autójuk húzta be a világ leghíresebb megbízhatósági viadalát - 2003-ban a Bentley, 2008-ban pedig a Peugeot csaklizta el előlük a győzelmet.

A négykarikások tavaly kettő, idén viszont csak egy győzelmet szereztek a bajnokságban, és anyagi megfontolásból amellett döntött a gyártó igazgatótanácsa, hogy nem folytatják tovább WEC-szerepvállalásukat. Így két Porsche és két Toyota szállhat szembe egymással jövőre a Le Mans-i 24 óráson, Pascal Vasselon, a Toyota Motorsport technikai igazgatójának azonban lenne megoldása a szegényes gyári képviseletre. „Az Audi távozásával a Porsche és a Toyota számára is logikus lenne három-három autó indítása” - nyilatkozta a francia az Autosportnak.



„De még nem született döntés, az Audi kiszállása pedig nem változtat semmin” - tette hozzá. A Toyota munkatársai szerint a három autó indításának minden korábbinál nagyobb valószínűsége van 2017-ben, de mindez csak januárban fog eldőlni, amikor a jövőre már José Maria Lopezt is soraiban tudó gyártó hagyományosan bejelenti a tárgyévre szóló terveit.

A Porsche 2015-ben három autóval vett részt a 24 óráson (ahol éppen az újonnan összerakott, Nico Hülkenberg-féle egység győzedelmeskedett), de egyelőre nem terveznek hasonlót 2017-ben. „A programunk nem változott: ahogyan idén, jövőre is két autóval fogunk indulni. Persze az Audi kiszállása után jelenleg is folynak a tárgyalások Pierre Fillonnal és Gerard Neveu-vel (a versenyt szervező ACO és a WEC vezetői - a szerk.)” - tette hozzá Andreas Seidl, a Porsche LMP1-es csapatának vezetője.

Fillon és Neveu is úgy nyilatkozott, hogy nem helyeznek nyomást a gyártókra projektjük bővítése miatt. „Ez nem így működik, csak a résztvevők érdekeit tartjuk szem előtt. Ha az az érdekük, hogy három autót indítsanak, Pierre segíteni fog nekik, de ha két autót akarnak indítani, azt is elfogadjuk majd” - tette hozzá Neveu.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: