Mike harmadszor állhatott dobogóra WEC futamon, és ezzel elnyerte a Richard Lloyd kupát, amelyet a brit autóversenyzők klubjának (British Racing Drivers’ Club) azon tagjától vehetett át, aki a legjobb helyezést érte el a Silverstone-i Hatóráson.
A dobogóra intenzív teljesítménnyel törő Kamui most először versenyzett LMP1 géposztályban, és a 2009-es Abu Dhabi Nagydíj óta most először ült Toyota versenyautó volánja mögött.
Az 5. számú autó és legénysége, Anthony Davidson, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima szintén előkelő helyezésben reménykedhettek, egészen addig, amíg egy defekt következtében autójuk fara súlyosan meg nem rongálódott. Végül a 16. helyen értek célba.
Az előző napi hóesés után napsütéses időben mutatkozott be első éles bevetésén az új TS050 HYBRID, és rögtön sejtetni engedte a benne rejlő lehetőségeket, amikor leggyorsabb körében mindössze 0,354 másodperccel maradt el az összesített leggyorsabbtól.
A jövőben még jobb teljesítményt kell nyújtania az autónak, és ennek érdekében a csapat folyamatosan igyekszik minél alaposabban kitapasztalni a beállításokat, hogy a lehető legnagyobb teljesítményt csalogathassák elő az új, 2,4 literes turbómotorból és a 8MJ-os hybrid rendszerből.
Az ötödik és hatodik helyről rajtoló TS050 HYBRID-ek a verseny korai szakaszában egymás közelében versenyeztek. Sébastien az 5. rajtszámú autóban megelőzte Mike-ot a másik Toyotában, ugyanakkor az 1. számú Porschét, illetve a 8. számú Audit érintő balesetek következtében a két Toyota feljött a harmadik, illetve negyedik helyre.
Féltávnál az 5. számú autó a harmadik helyen haladt, amikor jobb hátsó kereke defektet szenvedett. Sajnos ez pont a boxutca bejárata után következett be, így Kazukinak egy teljes kört (5901 méter) kellett megtennie csökkentett sebességgel, miközben a sérült abroncs nagy darabokat szakított le a karosszéria hátsó részéből.
A szerelők megfeszített munkával helyrehozták az autót, amely így 41 perccel később Sébastiennel a volánja mögött a 29. helyen, 24 kör hátrányban folytathatta a versenyt.
Az 5. számú autó legénysége keményen igyekezett felzárkózni a pontszerző helyekre, miközben testvérautójuk ígéretes sebességgel haladt, és a verseny utolsó szakaszain ugyanolyan gyors köridőket futott, mint az előtte autózó pilóták. A 6-os számú autó 52ezer néző előtt ért célba a hétvégi futamon. Mivel a Toyota volt az egyetlen LMP1- Hybrid istálló, amelynek mindkét autója célba ért, a kilenc körös bajnokság első futama után a TOYOTA vezeti a világbajnoki tabellát.
A Toyota Gazoo Racing a következő hónapban ismét akcióba lendül: a csapat kölni (Németország) központjától mindössze 120 kilométerre, a belgiumi Spa- Francorchamps-ban május 7-én rendezik a Hatórás futamot.