Az idén ötödik WEC évadját kezdő Toyota elsőként száll versenybe a vadonatúj TS050 Hybrid versenyautóval, hogy a kilenc futamból álló hosszú távú világbajnokság LMP1-Hybrid géposztályában megmérkőzzön ellenfeleivel, a Porschéval és az Audival.
A TS050 Hybrid új, 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorjához egy 8MJ-os hybrid rendszer társul, igazodva az üzemanyag-átfolyás mértékét és a teljes felhasznált energiamennyiséget egyaránt korlátozó WEC szabályozásokhoz.
A csapat a TS050 Hybrid versenyautó nagy leszorító erejű kivitelét alkalmazza, alkalmazkodva Silverstone gyors, nagy ívű kanyarjaihoz.
Mindkét Toyota volánjánál hazai pilóta ül majd: a 2014. év világbajnoka, Anthony Davidson az 5. számú autót vezeti, Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima oldalán. A 6. számú autóban Mike Conway képviseli a szigetországot; csapattársai Stéphane Sarrazin és Kamui Kobayashi.
Kamui, aki a 2015. évadban teszt- és tartalék pilóta volt, most először fog éles versenyen részt venni a Toyota Gazoo Racing színeiben. Ugyanakkor jól ismeri Silverstone-t, hiszen a brit nagydíjon négyszer is részt vett itt, és 2010-ben a hatodik helyen ért célba.
A gyors kanyarokkal tarkított Silverstone-i pálya különleges kihívást tartogat a pilóták és a mérnökök számára egyaránt, míg a brit időjárás rendszerint kiszámíthatatlan, amint azt a felhőszakadás miatt félbe szakított 2014-es verseny példája is mutatja.
Tavaly azonban ragyogó napsütés fogadta Silverstone-ban a mezőnyt. Az élen autózó TS040 HYBRID a futam hat órája alatt 201 kört, azaz 1186 km-t tett meg. Ez 197 km/óra átlagsebességet jelent, beleértve a hét darab, tervezett kiállással elveszített időt is, ami a harmadik helyre volt elegendő.
A Toyota eddig minden egyes Silverstone-i WEC versenyén dobogós helyezést ért el, és bízik benne, hogy ez a nemes hagyomány ezen a hétvégén sem szakad meg, a 2015-ös szezonhoz képest versenyképesebbnek igazolva az autókat.