DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
WEC

Többet ér a Le Mans-i győzelem, mint a vb-cím

Legalábbis Anthony Davidson számára, aki a WEC címvédőjeként kezdi meg a 2015-ös szezont. A 24 óráson eddig elkerülte a diadal – ha választhatna, inkább a versenyt nyerné meg címvédés helyett.

 Anthony Davidson Sebastien Buemivel karöltve szerezte meg a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) bajnoki címét, az első versenyeken Nicolas Lapierre is a 8-as Toyota legénységébe tartozott. A nyolc futamból négyet megnyertek, a legrangosabb helyszínen, Le Mans-ban azonban elkerülte őket a siker. Bár 2009 óta minden évben indult, Davidson még sosem győzött a mértékadó 24 óráson, amelynek kiemelt szerepét hangsúlyozza, hogy a bajnokságban dupla pontokat ér: úgy érzi, itt az ideje, hogy erre koncentráljon.

Davidsonnal a Sky Sports készített interjút, ők tették fel a kérdést, idén inkább címét védené meg, vagy helyette Le Mans-ban nyerne. „Igazán nehéz választani. Most, hogy megnyertem a bajnoki címet, úgy érzem, elvégeztem a munkát. Kiváló volt nyerni úgy, hogy a bajnokság még új és friss. A WEC-re nagy figyelem szegeződik jelenleg, a Porsche visszatérésére is sokan felkapták a fejüket. Nagyszerű volt megnyerni, most azonban úgy érzem, fókuszálhatok csak Le Mans-ra, ami olyan sok év óta nem hozott nekem szerencsét” – válaszolt végül a Super Aguri korábbi F1-ese.



„De amennyire győzni akarok Le Mans-ban, versenyzőként annyira mohó is vagyok, és minden mást is meg akarok nyerni. Természetesen ehhez megfelelő autóra úgyszintén szükség van, Sebastian Vettel tavaly bebizonyította, hogy ha ez nincsen meg, akkor még a leghalványabb esélyed sincs a győzelemre. Annyit szeretnék nyerni, amennyit csak lehetséges. Igazán jó évem volt tavaly, de az az egy verseny állandóan meglép előlem. Mindent meg akarok tenni – ami tőlem telhető –, hogy a dolgok ezúttal az én kezemre játsszanak” – nyilatkozta a sikerre éhes toyotás.

A japán márka összes riválisa – az Audi, Porsche és még az újonc Nissan is – egy-egy harmadik prototípust is elindít a legfontosabb versenyen. Egyesek szerint a Toyota nem fog győzelmet szerezni, amíg ők csupán kettővel szállnak harcba. „Luxus lenne, az biztos, de ez van, két autóval indulunk. Győzni egy kocsival lehet, ha mindent rendben csinálsz, a szerencse pedig a te oldaladon áll.”

Kettőnél több autó sem garantál semmit, mint a múlt bizonyítja – ezt saját bőrén tapasztalta meg. „A Peugeot-val versenyeztem akkor, amikor a miénk volt a négy leggyorsabb autó, és megnyerhettük volna a versenyt. Két másodperccel mentünk gyorsabban a legközelebbi Audinál. A motor megbízhatatlansága miatt azonban egyikünk sem ért célba. Azt hiszem, egyikünknek a felfüggesztéssel volt problémája, egy másiknak pedig pusztán balszerencséje, az Audi pedig 1-2-3-at szerzett.”

„A semmiből jöttek, tényleg onnan. Szóval láttam én már, hogy a lassabb autó nyer Le Mans-ban, a leggyorsabb pedig nem szállítja a győzelmet. Boldog lennék akkor is, ha csak egy autó van a csapatban, de tudom, hogy megbízható lesz, gyors, és még a szerencse is szembejön velem” – mondta a 35 esztendős versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: