DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
WEC

További biztonsági intézkedések Le Mans-ban

A Porsche-kanyar előtti szélesebb kifutóterület már a tavalyi verseny előtt kész kellett volna, hogy legyen, ám az átalakítás most tényleg elkezdődik, hogy a júniusban biztonságosabb pálya fogadja majd a 24 órás mezőnyét.

A pályát érintő biztonsági fejlesztések legújabb hulláma legfőképpen azt a gyors, jobbos kanyart érinti majd, mely bevezet a Porsche-kanyarokba: a kifutóterületet pedig 30 méterrel növelik meg – a teljes átalakítás azonban 3-4 évet is felölelhet. A Mulsanne-tól egészen a Porsche-kanyarokig a pályát szegélyező füves terület pedig leaszfaltozásra kerül – írja az Autosport.



„Még fehér vonalak és rázókövek is vannak ott, de a biztonság fokozása érdekében aszfalt kerül  a fű helyére” – mondta Vincent Beaumesnil, a versenyt szervező Automobile Club de l'Ouest sportigazgatója. Szerinte Mike Rockenfeller 2011-es balesete elkerülhető lett volna, ha már akkor aszfalt borítja az Indianapolis-kanyar előtt a pálya szegélyét.

Tavaly a Tertre Rouge-nál lévő kordonokat helyezték át, a Porsche-szakasz Corvette-részénél növelték a bukóteret, valamint a Ford-sikánban cserélték ki a rázóköveket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: