Steward
Balogh Tamás
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 24. vasárnap
USA

Fittipaldi célja az IndyCar és az F1

Emerson után újabb Fittipaldi adta fejét arra, hogy a legnagyobbak között szerezzen magának hírnevet. Unokája Pietro a tengerentúli szériával vágna bele profi karrierjébe, mielőtt az F1-be lépne.

Pietro Fittipaldi a 2017-es World Series Formula V8 3.5 bajnoka és a kétszeres Formula-1-es világbajnok és Indianapolis 500 győztes Emerson Fittipaldi unokája lehetőséget kapott a Dale Coyne Racingtől, hogy az IndyCar Sebringben megrendezett tesztjén pályára vigye egyik autójukat. Pontosabban nem is akármelyiket, ugyanis a 18-as számú géppel vágott neki a körözgetésnek, ami történetesen Sebastian Bourdais autóa, míg Zachary Claman DeMelo, aki a 2017-es szezonzárón debütált az IndyCarban, a csapat 19-es számú autójával hajtott ki a pályára. A csapatvezető, Dale Coyne majd csak ezek után dönt arról, ki fogja megkapni az új szezonban Bourdais mellett a másik ülést.

PietroFittipaldi

DeMelo 19 évesen a szonomai futamon mutatkozott be az IndyCarban a Rahal Letterman Lanigan Racing Honda színeiben, és reményei szerint a Coyne-program része lesz az idei szezonban. A kanadai szerdán és csütörtökön is autóba ülhetett, míg Fittipaldi csak szerda délután érkezett meg, így csütörtökön vehette birtokba a francia veterán gépét, aki a daytonai 24 óráson szerepel. A brazil fiatal profi karrierjét a NASCAR Whelen All-American Seriesben kezdte el a Lee Faulk Racingnél 2011-ben, majd 2013-tól már az open-wheel szériákban vitézkedett. 2014-ben megnyerte a Formula Renault-t, a 2015-2016-os idényben pedig a Formula 2000-es bajnokságot. Az IndyCar-tesztlehetőségre nem is számított, eredetileg az IndyLights-szereplő Juncos Racinggel tesztelt volna hétfőn és kedden.

„Meglepetésként ért a lehetőség. Azért jöttem, hogy csak megnézzem az IndyCar-tesztet, azután megkaptuk az alkalmat arra, hogy vezessük az autót, úgyhogy nagyon boldog voltam. A Dale Coyne Racing hozott néhány ülést, mert nem volt nálunk az enyém, nem volt időnk rá. Azután sikerült az autóhoz igazítanunk, a kormány és a pedálok mind rendben voltak. Ma reggel hajtottam ki, és nagyon tetszett az autó, mármint, hogy mekkora a tapadás, miközben a karbon fékekkel lassítok. Hasonló a World Series autójához, amit vezettem, de sokkal erősebb. Elég fura, olyan, mintha a World Series és az F3-autó kombinációja lenne, mert nagy sebességet tudsz átvinni a kanyarokon. Nagyon élveztem. Teszteltük az autót, de természetesen az álmom az, hogy az IndyCarban és a Formula-1-ben szerepeljek. Gyerekkorom óta erre vágyom” – zárta gondolatait a brazil.     

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?