DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
USA

Indy 500: Szabályozni kell a veszélyes „sárkány-manővert”?

Az Indy 500-győztes egykori F1-es pilóta, Marcus Ericsson szerint biztonsági aggályokat vet fel az úgynevezett „sárkány-manőver”, amivel foglalkozni kell.

A tavalyi Indy 500-at mindeddig példátlan módon egyetlen körre indították újra egy piroszászlós megszakítást követően, s Josef Newgarden a hátsó egyenesben meg tudta előzni a második győzelme felé száguldó Marcus Ericssont. A svéd az újraindítás előtti pillanatokban keményen befelé húzott (ahogy a lenti videón is látható), s próbálta megtörni amerikai riválisa szélárnyékát.

Egy körrel később, a befutó előtt Newgarden ugyanezt a megoldást alkalmazta még extrémebb módon: az úgynevezett „sárkány-manőver” során jócskán ráment a pit lane bejáratára, mielőtt jobbra húzott volna.

Ez azért vetett fel biztonsági aggályokat, mert ha ebben a pillanatban elveszíti az irányítást akár ő, akár a mögötte érkező (esetleg utóbbi túl későn reagál), akkor nagy sebességgel a pályát a pittől elválasztó falnak vagy, ami talán még rosszabb, egyenesen a pit lane-re csapódhat egy autó.

Ericsson, aki a verseny után „veszélyesnek és igazságtalannak” nevezte a célba érést, a héten úgy nyilatkozott, hogy szigorúbb szabályokra számít a védekezés ellenőrzését illetően: „A cikázást nehéz lesz kordában tartani, különösen a verseny végén”.

ericsson



„Az emberek mindent megtesznek azért, hogy megnyerjék a futamot, hiszen ez a világ legnagyobb versenye. Úgyhogy szerintem ezt nehéz lesz megakadályozni. Az ellen viszont szerintem tudunk valamit tenni, hogy a pit bejáratába húzzák az autót.”

„Szerintem ez nem néz ki túl jól, viszont évről évre egyre jobban erőltetik” – mondta a svéd, aki szerint Newgarden olyan mélyre engedte az autóját a tavalyi befutónál, mint korábban senki, és szerinte ez még nagyobb probléma volt, mint a számára szintén aggályos kései újraindítás.

newgarden

„Josef tavaly új szélsőségeket ért el azzal, hogy nagyon mélyen a pit bejáratába húzott, majd újra vissza. Számomra ez volt a legnagyobb probléma, mert ez a biztonsággal is összefügg, nem akarjuk, hogy baleset történjen. Úgyhogy megvan erről a véleményem, és tudom, hogy foglalkoznak a kérdéssel.”

A manőver egyébként már évek óta témát jelent, Ericsson 2022-es győzelme után is felmerült az elfogadhatósága.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: