DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 14. vasárnap
USA

Hajsza az utolsó percig: A Porsche Penske nyerte a daytonai 24 órást

A 24. órában dőlt csak el a győzelem sorsa Floridában: Cameron, Campbell, Newgarden és Nasr egysége nyert, Jenson Button dobogón végzett debütálásán az Acurával.

Az Egyesült Államokban hagyományosan már januárban sor került a szezon egyik legnagyobb autósport-eseményére, a daytonai 24 órásra. A Hypercarral megegyező GTP osztályban a pole-pozícióból induló #31-es Action Express Cadillac (a legénység Jack Aitken, Tom Blomqvist és Pipo Derani), valamint a #7-es Porsche Penske (Dane Cameron, Matt Campbell, Josef Newgarden és Felipe Nasr) csapott össze a győzelemért, egészen az utolsó óráig húzva a harcot.

Az előző két kiadáson Acurával győztes Blomqvist vezetett az utolsó óra kezdetén, de fél órával a vége előtt helycsere történt a bokszban, köszönhetően annak, hogy kevesebb üzemanyagot kellett a Porschéba tölteni, melyet az ex-F1-es Nasr vezetett az utolsó etapon. Egy biztonsági autó még összerázta a párost, öt perccel a vége előtt mindössze fél másodperc volt a különbség, de Nasr állta a nyomást és behozta az első helyre a #31-es egységet: a Porsche 20. győzelmét szerezte Daytonában, a csapathátteret adó Penske azonban 1969 óta nyert először.



A harmadik helyet az Acura #40-es egysége, a Wayne Taylor Racing és Andretti autója szerezte, amelynek tagja volt Jenson Button is (Louis Deletraz, Colton Herta és Jordan Taylor mellett) – a 2009-es F1-es világbajnok hétvégén úgy nyilatkozott, bakancslistája teljes, Daytonával együtt már minden autóversenyen indult, ami számít.

Vasárnap még vezetett a #6-os Porsche is, de több büntetés miatt lecsúsztak a dobogóról. A két BMW eleinte dobogóesélyesnek tűnt, ám a 14. órától műszaki hibák miatt lemaradtak.

LMP2 és GTD

Öt autó is esélyes volt az LMP2-es kategóriában, közülük az ERA Motorsport #18-as autója (Ryan Dalziel, Dwight Merriman, Christian Rasmussen, Connor Zilisch) távozott a kategóriagyőzelemmel.

A GTD Pro értékelésben számok élmenő morzsolódott le, a végére ketten maradtak, a #62-es Risi Competizione Ferrari és az #1-es Paul Miller Racing BMW. Utóbbi egységnek azonban egy gyors fékjavítás után egy kényszerkerékcserét is be kellett iktatnia, ezért a második helyet is elbukta: a Ferrari 296 szerezte az elsőséget, Daniel Serra, Davide Rigon, Alessandro Per Guidi és James Calado egysége.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: