DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
USA

Alonso a győzelemre megy Indyben, a McLaren ott is maradhat

Noha az elmúlt tíz napot szinte végig Fernando Alonso oldalán töltötte Indianapolisban, a McLaren vezérigazgatója arra is szakított időt, hogy megjelenjen Monacóban az F1-es sajtó előtt - és ott is az Indy 500-ról beszéljen!

Zak Brown csak a csütörtöki edzéseket követően érkezett meg a nagydíj helyszínére, de hamarosan ismét Indianapolis felé veszi az irányt, hogy a helyszínről kövesse csapata közel négy évtized utáni első versenyét a motorsportok szentélyében. A nagyfőnök a monacói történésekbe belecsöppenve az F1-es hétvégére vonatkozó kérdésekben nem is érezte magát igazán kompetensnek, viszont annál szívesebben beszélt az 5. helyről rajtoló Alonso Indy 500-as esélyeiről.

alonso-indy_1



„A győzelemért fog harcolni, ez biztos, de nem volt olyan beszélgetésünk, amiben meghatároztuk volna, hogy mit tekintenénk jó eredménynek” - szögezte le Brown, hozzátéve, hogy a spanyolnak már önmagában az oválon való vezetés élménye is sokat jelent, de persze az eddigi erős produkció után nem szándékoznak üres kézzel távozni vasárnap. „Azt hiszem, elégedettek lehetünk, ha erősen szerepel, egész nap az élmezőnyben lesz és végül mosollyal az arcán hagyja el a pályát. Aztán hogy ez 1., 2., 3., 4. vagy 5. hely lesz-e... Azt hiszem, az ez alatti helyezések már kevésbé hoznának minket izgalomba, de a top5 nagyszerű eredmény lenne.”

Brown hozzátette, meglátása szerint a 33 fős mezőnyből 15 pilótának van esélye megnyerni az 500 mérföldes küzdelmet, ebből 10 önerőből is képes rá, és közéjük sorolja saját pilótáját is.

Látva, hogy mekkora érdeklődést váltott ki „mindkét világból” Alonso szokatlan kalandja, és hogy a megállapodás minden résztvevője profitál ebből az átjárásból, felmerül a kérdés, hogy a McLarennél komolyan elgondolkodtak-e már azon, hogy - Alonsóval vagy nélküle - a továbbiakban ismét rendszeres résztvevői legyenek az Indianapolis 500-nak.

DAr4PDoW0AAl9uA

„A McLaren és az Indy 500 remek közös történelemre tekinthet vissza, csapatként kettő, gyártóként három győzelmet szereztünk ott a múltban. A McLaren egy márkanév, amelynek hirdetnie kell magát, és ezt a motorsporton keresztül tehetjük meg, hiszen erről ismernek minket. Észak-Amerika pedig egy rendkívül fontos piac az utcai autóink és a technológiánk számára, így ha képesek vagyunk üzletileg életképes módon versenyezni ott anélkül, hogy az elvonná a figyelmünket a Formula-1-ről, akkor fontolóra fogjuk venni ezt a lehetőséget” - fejtette ki válaszát a Formula.hu kérdésére Brown. „Ehhez viszont először szeretnénk túljutni májuson, és átértékelni a teljesítményünket. Szerintem hiba lenne, ha már a verseny előtt belemennénk ebbe.”

Persze Brown sem takargatja a tényt, hogy a jelenlegi McLaren még nem az „igazi” McLaren Indianapolisban, hiszen alapvetően csak az Andretti-Honda egyik autójának átkereszteléséről, kifestéséről és persze pénzeléséről van szó, de a versenygépet továbbra is az Andretti szerelőcsapata működteti. A vezérigazgató viszont nem zárkózik el attól sem, hogy az Indyben való maradás esetén saját csapatot, részleget alakítson ki a McLarenen belül, akár amerikai főhadiszállással, amelynek tagjai kizárólag ezzel a programmal foglalkoznának.

„Nyitottak vagyunk minden iránt, de persze mindenki egységes karosszériát használ és csak két motorszállító közül lehet választani a sorozatban” - mutatott rá végül Brown arra, hogy az IndyCar jelenlegi szabályrendszere nem teszi lehetővé, hogy a McLaren önálló konstruktőrként ténykedjen, így az 1970-es években látott állapotok, amikor a csapat tényleg saját építésű autóival nyert, egyelőre nem térhetnek vissza.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: