DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Túraautó

Michelisz a pole-ban, Tassi mögüle indul a Ringen

Taroltak a M1RA magyar pilótái a TCR kvalifikációján: bár a Q1-ben a hétvége során először legyőzték Micheliszt, a holnap reggeli első futamon a közönségkedvencé lett a pole-pozíció, és a fiatal tanítvány is remekelt.

Két szabadedzés után pont úgy állt a TCR hungaroringi futama, ahogyan egy túraautó-versenynek hazánkban illik: a vendégszereplő Michelisz Norbert saját csapata, a M1RA Hondájával mindkét tréningen leggyorsabb kört autózott, és remekül szerepelt az alakulat fiatal pilótája, Tassi Attila is. A 20 perces Q1-en a teljes, 26 fős mezőny pályára gurult: megjavították Ficza Ferenc Kiáját, amely a második szabadedzés első körében meghibásodott, valamint a szintén Zengő kötelékében versenyző Tóth Csaba is pályára hajtott a hétvégén először.

Michelisz folytatta a sormintát, és az első felvonás többségében ő rendelkezett a legjobb idővel: a tökéletes sorozatot azonban elrontotta Jean-Karl Vernay, aki 1:53.030-as körrel az élre ugrott, így második helyre szorította a 0,179 másodperccel lassabb Micheliszt – akit James Nash feltartásáért vetettek vizsgálat alá. Tassi szintén végig az élmezőnyben szerepelt a Q1-ben, ahonnan harmadik helyen jutott tovább. Oriola, Altoé, Lloyd, Homola, Huff, Moller, Colciago, Morbidelli és Paulsen került még a legjobb 12-be: a M1RA harmadik versenyzője, Roberto Colciago javított szabadedzéseken mutatott gyenge tempóján, de továbbra sem hozza a Hungaroringet kiválóan ismerő magyarok tempóját.



A bajnoki éllovas, Stefano Comini, aki elmondása szerint az Audi szenved a pályán, mindössze 17. rajthelyet szerzett – nagy lehetőséget kínálva az őt tabellán 3 ponttal üldöző Colciagónak és 12 pontra levő Vernay-nek. A négytagú zengős különítményből Nagy Dániel érte el a legjobb rajtpozíciót: 15. helyen végzett a SEAT-tal. A 21. Bernula Istvánt és 22. Jedlóczky Márkot Ficza Ferenc követi, akinek első 6 köre a Kiával a 23. rajthelyre volt elegendő. György Anett 24., Tóth Csaba 26. helyet szerzett a versenyre.

A hétvége során megszokott módon a Q2-ben is a M1RA három autója gurult ki elsőként – első köreiknél azonban többen jobb időt futottak, köztük az élre ugró Mato’o Homola. Második próbálkozásra már nem maradt lehetőség, miután Jens Reno Moller elveszítette az irányítást az 1-es kanyarban, és összetörte Hondáját. Az edzést piros zászlóval szakították meg, az autó mellett számos törmeléket kellett eltávolítani a pályáról.

10 perc után folytatódott a Q1, melyből már csak 4 perc 42 másodperc maradt hátra: mindenki két gyorskört teljesíthetett, a mezőny tagjai kígyóként igyekeztek a pályára, hogy ne maradjanak le a lehetőségről. Michelisz ezúttal befért 1:53 alá, 1:52.740-es körrel ugrott az élre, melynél másodjára mind ő, mind mások jelentősen lassabbak voltak. Debütáló TCR-hétvégéjén a magyar túraautós megszerezte a pole-pozíciót!

Vernay tempója a második helyre volt elegendő, a francia volkswagenes 0,614 másodpercet kapott a hazai pályán versenyző Michelisztől, aki uralta a pályát – a hétvége kezdete óta egyedül a Q1-ben nem volt leggyorsabb. Tassi Attila harmadik helye révén a M1RA két versenyzője nyilatkozhatott az időmérő utáni sajtótájékoztatón. Homola a negyedik helyre csúszott vissza, Oriola és a végül harmadik sorba kvalifikáló Colciago elé. A második versenyen fordított rajtrács lesz érvényben: itt Michelisz a 10. helyről indul, a pole-pozíciós pedig az időmérő 10. helyezettje, Altoé lesz Morbidelli előtt.

A két vasárnapi futam 9:10-kor és 13:00-kor indul. Nézzétek minél többen a Hungaroringen!

 

Az időmérő eredménye (top 10):

01

Norbert Michelisz

Honda

1:52.740

02

Jean-Karl Vernay

Volkswagen

+0.614

03

Attila Tassi

Honda

+0.666

04

Mat’o Homola

Opel

+0.755

05

Pepe Oriola

SEAT

+0.999

06

Roberto Colciago

Honda

+1.095

07

Robert Huff

Volkswagen

+1.106

08

Stian Paulsen

SEAT

+1.403

09

Gianni Morbidelli

Volkswagen

+1.825

10

Giacomo Altoè

Volkswagen

+1.880

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: