Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2018. június 25. hétfő
Retro

F1-Archív: Hamilton Senna-sisakot kap

Vettel Raikkönent marasztalja, Horner nem akar egykiállásos versenyeket, a Ferrari fenyeget, Schumacher feladja – az elmúlt két évtized legérdekesebb június 10-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2017: Lewis Hamilton szoros időmérőn győzi le Sebastian Vettelt Kanadában, ezzel a brit karrierje 65. pole-pozícióját szerzi, amellyel utolérte az örökranglista második helyén álló Ayrton Sennát. Ennek apropóján pedig a kvalifikációt követően a Mercedes pilótája megkapta a brazil egyik sisakját – mint később kiderült, csak replikát –, amelytől a Sennára mindig is példaképként tekintő Hamilton láthatóan elérzékenyült.

archív-1-hamilton-senna

2016: Sebastian Vettel örülne, ha a következő évben is Kimi Raikkönen lenne a csapattársa, a német szerint ugyanis sokat segít az istállón belüli helyzeten, hogy a finn nem megy bele semmilyen „játszmába”, amely elterelhetné a figyelmet a való feladatokról.

2015: Christian Horner úgy véli, az egykiállásos versenyek rosszat tesznek a Formula-1-nek, ezért a Pirellinek vissza kellene térnie a korábbi években használt gyorsan kopó abroncsokhoz. A reakciót a nem éppen eseménydús Kanadai Nagydíj váltotta ki a Red Bull főnökéből.

2014: A Red Bull állítja, Adrian Newey háttérbe vonulása nem lesz hatással Sebastian Vettel jövőjére, és a négyszeres világbajnok náluk folytatja F1-es pályafutását. „Nos, azt hiszem, a szerződésem még elég sokáig érvényes” – kommentálta a távozásáról szóló pletykákat maga a pilóta. Hamarosan azonban bebizonyosodott, hogy ezúttal is a nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél esete állt fent.

archív-2-kanada

2013: Lewis Hamilton nem éri be a dobogós helyezésekkel, és a Kanadai Nagydíjon elért 3. helye után leszögezi, ő csak akkor lesz elégedett, ha megszerzi első győzelmét a Mercedesszel. Ilyen idők is voltak, amikor még ezt böjtölte…

2012: A hetedik idei versenyen a hetedik különböző győztest avatták Lewis Hamilton személyében, aki a McLarennel bizonyult a legjobbnak a Kanadai Nagydíjon. Elég szokatlanul festett a dobogó képe, mivel a két oldalán Romain Grosjean (Lotus) és Sergio Perez (Sauber) ünnepelhetett a pódiumon.

2010: Fernando Alonso a csalódást keltő isztambuli 8. helyezése ellenére töretlenül hiszi, hogy idén még harcba szállhat a Ferrarival a világbajnoki címért. Mint ismert, nem tévedett, hiszen a végén csak a szezonzáró Abu-Dhabi Nagydíjon bukta el a címet Sebastian Vettellel (Red Bull) szemben.

2009: A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali tovább köti az ebet a karóhoz, és állítja, az FIA nem tüntetheti fel őket a 2010-es F1-es világbajnokság nevezési listáján, ha csak nem fogadja el a vezető testület FOTA követeléseit, melyek elsősorban a költségek csökkentésére vonatkoznak. Mindez 48 órával a hivatalos nevezési zárlat előtt történt.

archív-3-csaj

2008: Felhívás keringőre? A Honda egyrészről tagadja, hogy igazak lennének azok a pletykák, melyek szerint decemberben F1-es tesztlehetőséget biztosítanának az IndyCar első női futamgyőztesének, Danica Patricknek, ugyanakkor hozzáteszik, ha Danicának lenne kedve egy teszthez, és megkeresné őket, akkor tártkarokkal fogadnák…

2007: Jarno Trullit sokkolta Robert Kubica hajmeresztő bukása, amelyet a lengyel a Kanadai Nagydíjon mutatott be a BMW-vel. Az olasz azt is sietve leszögezte, hogy vétlennek érzi magát az esetben, és mielőbbi teljes felépülést kíván versenyzőtársának.

2006: Ron Dennis nem érti David Coulthard (Red Bull) kirohanását, aki azzal vádolta Juan Pablo Montoyát (McLaren), hogy a silverstone-i időmérőn direkt tartotta őt fel hazai közönsége előtt. A skót még egy külön kivizsgálást is kért az eset miatt a versenyfelügyelőktől, akik végül nem találták vétkesnek a kolumbiait. A pole-t egyébként Fernando Alonso szerezte meg a Renault-val.

2005: Jacques Villeneuve kifakad csapatára, a Sauberre, amelynek vezetői szerinte eltékozolják az ő drága tehetségét, és nagy luxust engednek meg maguknak azzal, hogy világbajnoki múltja és nagy rutinja ellenére semmit nem adnak a szavára, meg se hallgatva tanácsait.

archív-4-kimi-newey

2004: Az ekkor még a McLaren technikai igazgatójaként dolgozó Adrian Newey a Kanadai Nagydíj előtt aggályát fejezi ki az F1-es autókra felszerelt fékek strapabírását illetően, szerinte ugyanis eljutottak egy olyan szintre, ahol a féktávokon már akkora erőhatások érik a fékeket, aminek előbb-utóbb sorozatos törés lesz a vége. A Sauber pilótája, Giancarlo Fisichella Neweytól függetlenül ugyanerre a veszélyre hívta fel a figyelmet.

2003: Michael Schumacher menedzsere, Willi Weber egy nyilatkozatában először árulja el, hogy ügyfele 2006 év végén visszavonul. Akkor ez még csak egy elejtett félmondatnak, spekulációnak tűnhetett, de így visszanézve érdekes lehet elgondolkodni rajta, hogy lehet, hogy már három évvel a bejelentés előtt megszületett a döntés a sokszoros világbajnok német (első) visszavonulásáról.

2002: Rubens Barrichello dühös David Coulthardra, aki szerinte a Kanadai Nagydíjon leszorította őt a bukótérbe az utolsó kanyarban, miközben a 2. helyért csatáztak. Az előzési kísérlet folytán egyikük sem tudta bevenni a sikánt, ami a brazil szerint egyben jogtalan előnyszerzés is volt, így a skótnak vissza kellett volna adnia pozícióját. Nem tette meg, még sem büntették meg érte, így megtarthatta 2. helyét. A versenyt egyébként Michael Schumacher nyerte.

archív-5-montoya-villeneuve

2001: A nap, amikor Jacques Villeneuve és Juan Pablo Montoya egymásra talált… A kanadai világbajnok és a kolumbiai újonc Villeneuve hazai futama, a Kanadai Nagydíj pénteki szabadedzésén ütközött, kevéssel azután, hogy Jacques megelőzte Montoyát. A kolumbiai állítása szerint a kanadai féktesztelte őt, amit Villeneuve persze kikért magának, és a versenyzői eligazításon állítólag lökdösődésig fajult a vitájuk. A rutinos pilóták közül Eddie Irvine egyértelműen a kanadainak adott igazat.

1999: A Ford bejelenti, hogy felvásárolja a Stewart istállót, és innentől nemcsak motorszállítóként, hanem gyári csapatként fognak részt venni az F1-ben, ugyanakkor a csapat neve nem változik. 

1997: Michael Schumacher lélekben már lemondott arról, hogy már ebben az évben világbajnok legyen a Ferrarival, mivel Jacques Villeneuve tetemes pontelőnye folytán erre vajmi kevés esélyt lát, jövőre viszont mindenképp a tabella első helyét veszi célba a maranellóiakkal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?