DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Retro

Retro – Az a bizonyos 91. győzelem

Minden volt benne, ami az évek során a védjegyévé vált: kiváló tempó esőben és szárazon, döntő fontosságú körök a bokszkiállásoknál, megspékelve merész előzésekkel a pályán.

2006. október 1-jén harmadik alkalommal látogatott a mezőny Sanghajba, amikor már csak három futam volt hátra a visszavonulását Monzában bejelentő Schumacher és Fernando Alonso közötti kiélezett bajnoki csatából. A pályán eddig szokatlanul gyengén szerepelt a német: 2004-ben egy elrontott időmérő után csak a 12. lett, a következő évben pedig a biztonsági autó mögött pördült ki, a rivális Renault pedig nem is mulasztotta el felemlegetni ezeket a hibákat a hétvége előtt. A hétszeres bajnok persze ahogy mindig is tette, ezúttal sem vette magára a kritikákat, és hamarosan Kínát is meghódította.

Az esős időmérőn a 6. helyet szerezte meg, míg a két Renault kibérelte az első sort Alonsóval és Giancarlo Fisichellával. A futam előtt újabb heves eső árasztotta el a pályát, ami akkoriban köztudottan a Renault által használt Michelin esőgumiknak kedvezett a Bridgestone-okkal szemben. Ennek megfelelően a két Renault el is húzott a rajt után nyakukon Kimi Raikkönennel, akinek viszont hamarosan megálljt parancsolt egy technikai hiba.



A gumijaival egyre inkább küszködő Alonsóra lassan elkezdett felzárkózni Fisichella, miközben Schumacher mindkettőjükre közeledett. Bár a pálya száradt, az első tankolások idején még nedves volt, így Schumacher és Fisichella fennhagyták ugyanazokat az intermediate gumikat, míg Alonso csak az első kerekeket cseréltette le - emiatt viszont csak még jobban szenvedett, így a teljesen összezárkózó trióban először csapattársa, majd bajnoki riválisa is el tudott menni mellette.

A spanyol számára további drámát jelentett, amikor második kiállása során 19 másodpercet vesztegelt a szerelőinél, mivel gond akadt a jobb hátsó gumi felhelyezésével. Az élen eközben Fisichella tartani tudta Schumachert a kerékcserékig, ám az egy körrel előbb kihajtó német egy bátor manőverrel el tudott menni a hideg gumikon éppen kihajtó és az első kanyart szélesen vevő olasz mellett, ezzel átvéve a vezetést, amit már nem is adott ki a kezéből.

Alonso a száraz pályára alkalmas gumikon magára talált és a problémái után is képes volt utolérni és megelőzni Fisichellát, s ugyan Schumachert is megpróbálta elkapni, a német meg tudott őrizni három másodpercet előnyéből a célig, ezzel pedig két futammal a szezon vége előtt kiegyenlítette a pontállást kettőjük között a tabella élén.

Schumacher ugyanúgy ünnepelte 91. futamgyőzelmét, mint szinte az összes korábbit, és bár ekkor már tudta, hogy nincs sok hátra visszavonulásáig, bizonyára ő sem gondolta, hogy akkor örülhetett utoljára igazán a Formula-1-ben. Nem csak az év végi bajnoki címet veszítette el, de a meglepő, nagy reményekkel bejelentett hároméves visszatérése során is csak egyetlen dobogót tudott összehozni, ezzel kissé homályt vetve korábbi elképesztő sikereire.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: