1. Időjárás
A maláj pálya híres a kiszámíthatatlan időjárásáról. Az utóbbi négy verseny közül mind a négyen legalább a hétvége egyik napján esett az eső. Vegyük csak 2009-et. A futam első felében száraz időjárás volt, azonban a 19.körtől leszakadt az ég, és ellehetetlenítette a versenyzést. Olyannyira, hogy félbe kellett szakítani a futamot a 33. körben. És az ezek utáni években sem "úszták meg szárazon" a pilóták, a maláj időjárást lehetetlen megjósolni.

2. Gumik
Már az Ausztrál Nagydíjon is gondot jelentettek az új Pirelli gumik, hát még most, hogy a kemény keverék is debütál. Stratégiai szempontból is nagy jelentősége lesz a gumiknak, hiszen ha nem esik az eső, akkor megfelelően kell gazdálkodniuk a szárazpályás gumikkal.
3. McLaren
A csapat kiábrándító hétvégét futott Melbourne-ben és igyekeznek mihamarabb visszatérni az élre. A tizedik és tizenegyedik hellyel nem ott futottak be, ahová elképzelték magukat, így valószínűleg megállás nélkül dolgoztak, hogy minél jobb formában érkezzenek meg Malajziába. Érdemes odafigyelni arra, hogy mennyiben sikerült fejlődniük, akár meglepetést is okozhatnak.
4. Alonso 200. futama
A spanyol már Ausztráliában is kiváló formában volt, jól működött alatta a Ferrari, és a versenytempójuk is megfelelő volt, azonban Malajziában egy extra dolog lebeghet Alonso szeme előtt: a 200. futama. Ráadásként a csapat is szuper motivált, hiszen vezetik a csapatvilágbajnokságot, tehát valaki, aki hétvégén kiemelkedően akar teljesíteni, az Alonso lesz.
5. Két DRS zóna
Múlt évben csak egy DRS zónát jelöltek ki a versenybírók, mégis izgalmas előzéseket láthattunk. Most, hogy már két egyenesben is aktiválni lehet a rendszert, több előzéseket fogunk majd látni.
