DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Perez a rádiótilalom miatt szenvedett balesetet

Bob Fernley, a Force India helyettes csapatvezetője úgy véli: túl messzire mentek a rádiós korlátozásokkal, mivel az már az F1-es pilóták biztonságát veszélyeztheteti. Perez is ennek esett áldozatául.

A Mercedes versenyzőinek utolsókörös drámája miatt elterelődött a figyelem egy másik balesetről, ami szintén a vasárnapi Osztrák Nagydíj legvégén történt, s amely csak Lewis Hamilton esetleges sárga zászlós előzése miatt maradt meg a legtöbbek emlékezetében. Természetesen Sergio Perez balesetéről van szó: a Force India pilótája a kavicságyban fejezte be a versenyt, köszönhetően egy fékhibának. Bob Fernley a leintést követően úgy nyilatkozott, hogy a rádiós szabályok miatt nem is figyelmeztethették a mexikóit a hamarosan fellépő problémára:

„Meg kellene vizsgálnunk a rádiós szabályokat, mert nem mondhattuk el a versenyzőinknek, hogy a fékeik kritikus állapotban voltak. Ez egy kicsit aggasztó. Ostobaságnak tűnik halót tenni az autóra, miközben azt sem mondhatjuk el a pilótáknak, hogy baj van a fékkel” – vélekedett a Force India helyettes csapatfőnöke az Autosportnak nyilatkozva.

Perez_Spielberg_ForceIndia



Amikor arról kérdezték Fernleyt, hogy mivel a fékhiba már biztonsági kockázatot is jelentett, nem esett-e a kivételek közé az adott eset, így felelt: „Azt közölte velünk a versenyirányítás, hogy nem informálhatjuk a versenyzőt. Beszélnünk kell erről, mert ezzel talán túl messzire mentünk. Szerintem irányítás alatt kell tartanunk a pilóták biztonságát. Elképzelhető, hogy nem változtatott volna semmit Checo szempontjából, de ez egy jó példa arra, hogy meg kell vizsgálnunk ezt a dolgot.”

A szabály szövege egész pontosan úgy szól, hogy azok az esetek képeznek kivételt, amikor az autó egyik elemének kritikus állapota miatt meglehetősen hamar bekövetkezhet egy meghibásodás, ami esetleg a verseny feladásához is vezethet. Úgy tűnik, a fékekkel kapcsolatos problémák nem esnek bele ebbe a kategóriába, hiszen a Mercedes sem szólhatott Nico Rosbergnek a brake by wire rendszerrel kapcsolatos gondokról, amelyek részben a Hamiltonnal való ütközéshez vezettek.

Ennek kapcsán Toto Wolffot is megkérdezték a rádiós tiltásokról – a Mercedes vezetője így fogalmazott: „Az FIA nincs könnyű helyzetben, hiszen hol húzzuk meg a határt? A csapatok könnyen kibújhatnak a szabály alól a pilóták biztonságára hivatkozva. Véleményem szerint túl messzire mentünk azzal, hogy mit tilos kommunikálni” – mondta Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: