„Gyűlölöm a csapatutasítást, úgy gondolom, tartozunk annyival a rajongóknak, hogy hagyjuk őket versenyezni. De ha az összes futam ütközéssel ér véget a csapattársak között, akkor közbe kell lépnünk” - Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója ezekkel a szavakkal utalt arra, amikor felvetették neki a két pilóta közötti küzdelem megakadályozását. Mint ismeretes, Nico Rosberg brake-by-wire rendszere hibásodott meg az utolsó körben, és ezért csúszott bele csapattársába. A Spanyol Nagydíjon látott ütközés még csak néhány hete történt, ezért az is előfordulhat, hogy a Mercedes tényleg csapatutasításhoz fog nyúlni.
„Barcelonát könnyebben lenyeltük, mert előtte harminc versenyen keresztül nem történt semmi” - idézte Wolffot a Motorsport.com. „Egyértelmű volt, hogy meg fog történni, és én naivan azt hittem, hogy tanulni fognak belőle. Most itt vagyunk, ismét megtörtént, így meg kell nézni, milyen lehetőségeink vannak. Az egyik az, hogy befagyasztjuk a sorrendet, ami nem népszerű és nekem is hányingerem van tőle, mert versenyezni szeretném őket látni - de a versenyzésben elkerülhetetlen az ütközés.”
Amikor arról kérdezték, hogy a pilóták tiszteletben tartanák-e a csapatutasítást, így válaszolt: „Igen, méghozzá nagybetűvel. Most egy kicsit le kell nyugodnia a kedélyeknek, aztán döntetni fogunk, már csak azért is, mert a következő héten ismét verseny van. Csapaton belül mindenkit be kell vonnunk a döntésbe, amit attól függetlenül fogunk meghozni, hogy a pilóták mit mondanak majd. A legfontosabb az, hogy ne ütközzenek össze a pályán, mindenről szó fog esni.”
A verseny után a pilóták egymást hibáztatták az ütközés miatt, de Wolff számára nem ilyen egyértelmű a helyzet. „Nem hiszem, hogy ez fekete vagy fehér. Nico meghibásodott autóval hajtott, későn próbált fékezni egy olyan íven, ahol nem nagyon szokás. Lewis pedig kívülről jött, és ott történt az első koccanás. Az én véleményem az, hogy ketten kellenek az ütközéshez. Nem akarok hibáztatni senkit, mert akárhányszor megnézzük a visszajátszást, mindig újabb és újabb információval gazdagszunk. Ami engem illet, személyes véleményem van az ügyről, de nem fogom itt elmondani, de tény, hogy az ilyet el kell kerülni.”
„A fékek már nagyon a végüket járták, és már nem volt sok hátra. Az utolsó előtti kör végén Nico brake-by-wire rendszere megadta magát, így az elektronika akadályozta őt a fékezésben” - mondta Wolff, majd hozzátette, hogy az ütközés semmiben sem fogja befolyásolni a Rosberg szerződéséről folytatott tárgyalásokat. „Egyáltalán nem, egy szerződés hosszú távra szól, és egy ütközésnek semmi köze hozzá.”