Az elmúlt években megszokott jelenséggé vált, hogy a Formula-1 kisebb csapatainak időről időre anyagi nehézségeik támadnak. 2014 vége válságos pillanat volt, mikor a Marussia és Caterham is szezon közben ment csődbe, és a középmezőny csapatai tarthatatlan állapotokról beszéltek.
A nehézségek azóta sem oldódtak meg: 2015-ös autójával a Force India készült el késve, az előző szezon folyamán a Lotus volt kénytelen túlélésre játszani, most pedig a Sauber került sorra. A svájci Blick számolt be arról, hogy az alakulat több mint 300 dolgozónak tartozik hinwili gyárában, Monisha Kaltenborn csapatvezető pedig megerősítette a hírt.
„Így van, ez igaz. A februári fizetések egy része még mindig esedékes, amit igazán sajnálok. Ami a kiadásokat illeti, a jelenlegi a szezon legintenzívebb része, egy nagyobb, külföldi szponzori összeg tranzakciójával pedig technikai problémák adódtak” – mondta Kaltenborn, aki a kifizetetlen személyzetet a következő szavakkal biztatta: „Hamarosan irányításunk alá hajtjuk a problémákat, és kijutunk ebből a szerencsétlen szituációból. Folytatjuk a harcot, ahogy az elmúlt években is tettük.”
Hogy a mai környezet mennyire nem kedvez a kisebb csapatoknak, Alain Prost szavai tükrözik, aki elismerte, ma már nem próbálkozna saját istálló indításával – a Prost 15 éve omlott össze:
„Fontos, hogy erős partnered legyen, egy gyártó álljon mögötted. A szabályokat úgy kell megváltoztatni, hogy a kisebbeknek több esélyük legyen, de a jelenlegi helyzetben ez nem lehetséges” – mondta a Speed Week lapnak, elismerve azonban, hogy az újonc Haas életképes koncepcióval érkezett. „Teljesen más elgondolást követnek, mint mi tettük. Sok támogatás érkezik a Ferraritól, lényegében az ő B-csapatuk, ami sokkal kényelmesebb helyzetet eredményez.”