A Renault múlt héten jelentette be, hogy 2016-ban visszatér a Formula-1-be, a csapat a Lotus istállóba vásárolja be magát, azt egyelőre nem tisztázták, mekkora tulajdoni hányaddal. Az autógyár nem táplál hiú reményeket az azonnali győzelem iránt, tervük szerint három éven belül lesznek versenyképesek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy sajnálnák a pénzt a programtól.
A német Auto Motor und Sport lap a Mercedeséhez hasonlítja az új gyári formáció költségvetését, értesüléseik szerint a franciák 200-250 millió eurót szánnak majd egyetlen évre. A forrás szerint 70-80 milliót sikerült kisajtolniuk Bernie Ecclestone-ból történelmi bónuszként, így magáért a csapat megvásárlásáért gyakorlatilag egy vasat sem kellett kiadniuk.
30 millió dollárjuk származik majd a Red Bull jövő évi, TAG Heuer nevet viselő motorjaiból, ráadásul az energiaitalos csapat Infiniti-szponzorációját (a Renault-Nissan konszernhez tartozó luxusmárka) is beszüntetik. Érkezik támogatóként a Total olajcég, és Pastor Maldonado szponzora, a PDVSA is komoly összeggel száll be, feltéve, ha a venezuelai maradhat a csapatnál.
Ennek tükrében aligha jelent nekik gondot a Lotus fennálló adósságainak rendezése. A csapat és a Renault ma tért vissza a brit legfelsőbb bírósághoz– a fenti számokhoz képest csekély – 2,7 millió fontnyi adótartozás miatt. Korábban a Lotus 10 hetes haladékot kapott, hogy véglegesítse a Renault-val való házasságot, ezzel pedig lehetővé tegye a tartozás rendezését. A Renault a bírósággal közölte, hogy a Lotust jelenleg birtokló Genii Capitallal való adásvételi szerződést december 16-án írják alá. A bírótól december 21-ig kaptak haladékot, az autógyártó pedig kijelentette, hogy december 31-ig minden adósságot rendezni fog.