Még nagyon sok a kérdőjel a 2016-os évvel kapcsolatban, főleg motortéren - egyelőre csak az a biztos, hogy a Williams és a Force India a Mercedes, a McLaren a Honda, a Sauber és a Haas Ferrari-motorokkal áll majd rajthoz. A dolgok jelenlegi állása szerint a Red Bullokba és a Toro Rossókba szintén a maranellóiak erőforrása kerülhet, míg a Manort a Mercedes fogja ellátni, a jelenleg Lotus néven futó gárda pedig minden bizonnyal Renault-gyári csapattá válik majd.
Mindez azt jelentené, hogy jövőre négy gárda autóiban dobogna Mercedes-, ötben(!) pedig Ferrari-szív, ami kissé egyenlőtlen elosztás a többi gyártóra nézve - Christian Hornernek is ez szúrja a szemét. „A Forma-1-ben fontos, hogy versenyképes motorgyártók szálljanak szembe egymással, mert elég gyorsan haladunk afelé, hogy két gyártó fogja uralni a sportágat, ami nem egészséges” - idézte a britet az Autosport. „A V8-as érában három-négy gyártó is képes volt arra hogy versenyt nyerjen, most pedig csak kettő, ami nem egészen egészséges.”
A híreket jelenleg domináló Red Bull-Audi házasságot Horner egyelőre cáfolta, majd hozzátette, hogy egy új gyártónak legalább három évébe telhet, amíg egy elfogadható csomaggal lép a Forma-1 színpadára. „Szerintem nagyszerű, hogy a Volkswagen (az Audi a VW-konszern alá tartozik - a szerk.) érdeklődik az F1 iránt, de ebben a pillanatban minden csak spekuláció. Még ha a belépés mellett is döntenének, akkor is legalább - a jelenlegi szabályok mellett - két-három évbe telne, hogy versenyképes motorral álljanak elő.” Amikor felvetették Hornernek, hogy a 2018-as belépés értelmetlen lenne, hiszen 2020-ban véget ér a jelenlegi motorformula, a brit így válaszolt: „Nem hinném, hogy bárki is tudná, mi lesz 2020-ban, vagy azután. Még túl távoli időpont ez arra, hogy ezen gondolkozzunk.”