„Az eddigiek alapján az előrejelzésünk az, hogy egy két bokszkiállásos versenyt fogunk látni a többségtől, és noha a Mercedesnek látszólag elég szép kis előnye van most, de versenytempó tekintetében jóval közelebb lehet majd hozzájuk a többi csapat” – mondta el a Magyar Nagydíj szponzoraként is funkcionáló Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.
Gumihasználat terén túl nagy változatosságot nem mutatott az F1 szombati időmérő edzése a Hungaroringen, de két kakukktojás azért akadt a mezőnyben. Mivel a lágy és a közepes keverék között a Pirelli becslései szerint jó 1,8-2 másodperc különbség van körönként, így a Q1-ben is már mindenkinek fel kellett tennie a gyorsabb lágy gumikat.
Még Lewis Hamilton (Mercedes) sem merte bevállalni azt, hogy továbbjut-e a közepes keveréken futott idejével, egyvalaki, Daniel Ricciardo (Red Bull) azonban mégis bekockáztatta ezt, és a 12. helyen tovább is csúszott a Q2-be. Az ausztrál ezzel ráadásul megspórolt magának egy plusz szett lágy keveréket a következő etapra, amelynek köszönhetően könnyedén jutott tovább a Q3-ba is, és ott a bravúros 4. helyet szerezte meg.
A másik kakukktojás Romain Grosjean volt, aki abban tért el a többiektől, hogy ő az egyetlen, akinek sikerült átmentenie egy még teljesen használatlan lágy szett abroncsot a vasárnapi versenyre, ami taktikailag kedvezőbb helyzetbe hozhatja őt a többiekkel szemben. Érdemes lesz hát rá is odafigyelni.
Végezetül, a Pirelli az eddig összegyűjtött adatok ismeretében kikalkulálta a szerintük legideálisabb versenystratégiát holnapra. Az a pilóta, aki esetleg szóról szóra lekövetni tanácsaikat, lágy keveréken rajtolna el a 30. Magyar Nagydíjon, majd a 29. körben a bokszba hajtani még egy szett lágy abroncsért, végül az 53. kör végén váltana közepes keverékre. Kíváncsian várjuk, a csapatok stratégái vajon hasonló következtetésre jutnak-e.