DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Csapatok: Ne a gumigyártók diktáljanak nekünk

A Pirelli és Michelin is alaposan kifejtette már, milyen feltételekkel lennének 2017-től az F1 kizárólagos abroncsszállítói. Az istállók azonban úgy érzik, inkább az ő joguk lenne meghatározni a követendő irányt.

Az új pályázat nyertese 2017-től szállíthat abroncsokat, a két jelentkező közül pedig a Michelin támaszt több feltételt: nekik marketingcélokból meggyőződésük az, hogy a Formula-1-ben tartós abroncsokat kell gyártaniuk. A Pirelli válaszcsapásként kijelentette, nem az ő feladatuk kitételeket meghatározni, ők a jövőben, akárcsak egyelőre, az FIA és FOM érdekeit fogják szem előtt tartani. Arról azonban egyikük sem beszélt, hogy magukat a csapatokat hallgatnák meg.

„Úgy gondolom, a Formula-1 feladata, továbbá az FIA-é, hogy meghatározza a tender feltételeit. Nem a potenciális gumigyártónak kell megszabnia, mit akar” –jelentette ki Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója. „Amennyire én tudom, mi irányítjuk a saját üzletünket, és mi tudjuk, mit akarunk csinálni a sporttal, vagy legalábbis azt hiszem, mi. Nem mások dolga, hogy megmondják, mit kell csinálni. Úgy gondolom, ha a tender rendesen meg van írva, akkor meg kell kapniuk a helyes válaszokat. Hogy 13 inch, 17, 18, 25 vagy akármennyi. Amíg ez jobbá teszi a Formula-1-et.”



A Force India csapatvezetője, Vijay Mallya, valamint a Lotus vezérigazgatója, Matthew Carter egyaránt úgy gondolják, a gumik feladata a Formula-1 látványosságában javítani, nem a cégek preferenciáit kiszolgálni.

„Talán az optimális megoldás az” – kezdte Mallya –, „hogy minden csapattal konzultálnak, aztán pedig az FIA egy megfelelő pályázati dokumentumot ad ki, amely együttesen tartalmazza a csapatok nézetét. Azután jelentkezhetnek a gumicégek. Úgy gondolom, helytelen volna megengedni nekik, hogy diktálják, mit kell vagy nem kellene a Formula-1-nek elfogadnia.”

„Csapatként nem igazán fontos a gumik mérete vagy szélessége” – mondta Carter. „Úgy tesszük fel a gumikat, amilyenek, amíg pedig ez javít a sporton, a Formula-1-et pedig érdekesebbé teszi, addig mindannyian mellette állunk, függetlenül, hogy Pirelliről vagy Michelinről van szó.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: