DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 30. szerda
WTCR

WTCR: Tassi Attila nyert Estorilban!

A második futam is mozgalmasra sikerült Portugáliában, ahol Monteiro drámája után a fiatal magyar pilóta első futamgyőzelmét szerezte. Michelisz Norbert is a dobogón.

A Honda sikerére lehetett számítani a Túraautó-világkupa Estorilban rendezett fordulójának második futamán. Az időmérő edzésen nagyon simán a mezőny előtt voltak a Münnich Motorsport autói, a pole-pozícióval pedig Esteban Guerrieri rendelkezett.

Nem lehetett azonban teljes az örömük, miután Nestor Girolami elveszítette a szombaton megszerzett 3. rajtkockáját. Az argentin pilóta az első futamon okozott balesetet a rajtnál, az incidens során pedig komolyan megsérült az autója. A csapat külön kérte a felügyelőket, hogy dolgozhassanak a futamok közötti parc fermé időszakban is a versenygépen, emiatt viszont a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni.

A rajt után egy újabb Honda vált esélytelenné a futamgyőzelemre, Guerrieri ugyanis beragadt a rajtnál, így jelentősen visszaesett, de nála is rosszabbul járt Tom Coronel. A hollandot Mikel Azcona lökte meg, aki így a falba tette az Audit, emiatt pedig jöhetett a biztonsági autó, a Zengő Motorsport spanyol pilótája pedig kapott egy áthajtásos büntetést az eset miatt.

Az újraindítás után Tiago Monteiro volt az élen, őt pedig Tassi Attila és Jean-Karl Vernay követte. Jó tempót ment Michelisz Norbert is, aki a 6. helyről indult, de a Safety Car fázis után már a 4. helyen haladt. Az élen Monteiro elég könnyen meglógott, Tassi viszont nem tudott menni vele, a magyar pilóta a futam felénél már védekezésre kényszerült Vernay ellen.



A Honda jó tempóját mutatta, hogy Guerrieri folyamatosan szerezte vissza a pozíciókat, de nem csak miatta volt érdemes a középmezőnyre figyelni, Thed Björk és Luca Engstler is szép csatát vívott a 8. helyért. Ebből végül a német jött ki rosszabbul, miután egy ütközés miatt kiállni kényszerült.

A legnagyobb drámát viszont Monteiro esete okozta, a portugál versenyző hazai pályán nyerhetett volna, a 10. körben viszont felnyílt a Honda motorháztetője, így kénytelen volt kijönni a bokszba. Tassi vette át a vezetést, mögötte viszont érkezett a három Hyundai, Vernay, Michelisz, Tarquini sorrendben. Az egyértelműen látszott, hogy szándékosan nem támadták egymást, így megadva az esélyt a francia csapattársuknak, az utolsó körre viszont Tassi Attila meglógott, így pedig a 4. helyről rajtolva megnyerte a második futamot.

A 22 esztendős versenyző ezzel pályafutása első győzelmét aratta a versenysorozatban, de magyar szempontból dupla ok lehet az örömre, hogy Monterio visszaesése miatt Michelisz Norbert is a dobogón zárt. A zengősök sem lehettek csalódottak, hiszen Robert Huff révén ismét pontot szereztek, Boldizs Bence pedig a 19. helyen fejezte be a futamot.

A következő versenyhétvégét kettő hét múlva rendezik Spanyolországban, a Motorland Aragón pályán.

Eredmények:

 

  Versenyző Csapat Körök Különbség
1. Tassi Attila Honda 16  
2. Jean-Karl Vernay Hyundai 16 1.030
3. Michelisz Norbert Hyundai 16 1.553
4. Gabriele Tarquini Hyundai 16 2.165
5. Santiago Urrutia Lynk&Co 16 7.814
6. Yann Ehrlacher Lynk&Co 16 8.757
7. Thed Björk Lynk&Co 16 11.661
8. Esteban Guerrieri Honda 16 14.586
9. Yvan Muller Lynk&Co 16 16.456
10. Robert Huff Cupra 16 19.010
11. Frédéric Vervisch Audi 16 20.807
12. Nathanaël Berthon Audi 16 22.168
13. Nestor Girolami Honda 16 22.426
14. Gilles Magnus Audi 16 22.588
15. Jordi Gené Cupra 16 29.028
16. Jessica Bäckman Hyundai 16 36.145
17. Andreas Bäckman Hyundai 16 37.342
18. Tiago Monteiro Honda 16 1:02.081
19. Boldizs Bence Cupra 14 2 kör
20. Luca Engstler Hyundai 10 6 kör
21. Mikel Azcona  Cupra 8 8 kör
22. Tom Coronel Audi 0  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: