A Honda sikerére lehetett számítani a Túraautó-világkupa Estorilban rendezett fordulójának második futamán. Az időmérő edzésen nagyon simán a mezőny előtt voltak a Münnich Motorsport autói, a pole-pozícióval pedig Esteban Guerrieri rendelkezett.
Nem lehetett azonban teljes az örömük, miután Nestor Girolami elveszítette a szombaton megszerzett 3. rajtkockáját. Az argentin pilóta az első futamon okozott balesetet a rajtnál, az incidens során pedig komolyan megsérült az autója. A csapat külön kérte a felügyelőket, hogy dolgozhassanak a futamok közötti parc fermé időszakban is a versenygépen, emiatt viszont a mezőny végéről volt kénytelen rajtolni.
A rajt után egy újabb Honda vált esélytelenné a futamgyőzelemre, Guerrieri ugyanis beragadt a rajtnál, így jelentősen visszaesett, de nála is rosszabbul járt Tom Coronel. A hollandot Mikel Azcona lökte meg, aki így a falba tette az Audit, emiatt pedig jöhetett a biztonsági autó, a Zengő Motorsport spanyol pilótája pedig kapott egy áthajtásos büntetést az eset miatt.
Az újraindítás után Tiago Monteiro volt az élen, őt pedig Tassi Attila és Jean-Karl Vernay követte. Jó tempót ment Michelisz Norbert is, aki a 6. helyről indult, de a Safety Car fázis után már a 4. helyen haladt. Az élen Monteiro elég könnyen meglógott, Tassi viszont nem tudott menni vele, a magyar pilóta a futam felénél már védekezésre kényszerült Vernay ellen.
A Honda jó tempóját mutatta, hogy Guerrieri folyamatosan szerezte vissza a pozíciókat, de nem csak miatta volt érdemes a középmezőnyre figyelni, Thed Björk és Luca Engstler is szép csatát vívott a 8. helyért. Ebből végül a német jött ki rosszabbul, miután egy ütközés miatt kiállni kényszerült.
A legnagyobb drámát viszont Monteiro esete okozta, a portugál versenyző hazai pályán nyerhetett volna, a 10. körben viszont felnyílt a Honda motorháztetője, így kénytelen volt kijönni a bokszba. Tassi vette át a vezetést, mögötte viszont érkezett a három Hyundai, Vernay, Michelisz, Tarquini sorrendben. Az egyértelműen látszott, hogy szándékosan nem támadták egymást, így megadva az esélyt a francia csapattársuknak, az utolsó körre viszont Tassi Attila meglógott, így pedig a 4. helyről rajtolva megnyerte a második futamot.
A 22 esztendős versenyző ezzel pályafutása első győzelmét aratta a versenysorozatban, de magyar szempontból dupla ok lehet az örömre, hogy Monterio visszaesése miatt Michelisz Norbert is a dobogón zárt. A zengősök sem lehettek csalódottak, hiszen Robert Huff révén ismét pontot szereztek, Boldizs Bence pedig a 19. helyen fejezte be a futamot.
A következő versenyhétvégét kettő hét múlva rendezik Spanyolországban, a Motorland Aragón pályán.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
1. | Tassi Attila | Honda | 16 | |
2. | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 16 | 1.030 |
3. | Michelisz Norbert | Hyundai | 16 | 1.553 |
4. | Gabriele Tarquini | Hyundai | 16 | 2.165 |
5. | Santiago Urrutia | Lynk&Co | 16 | 7.814 |
6. | Yann Ehrlacher | Lynk&Co | 16 | 8.757 |
7. | Thed Björk | Lynk&Co | 16 | 11.661 |
8. | Esteban Guerrieri | Honda | 16 | 14.586 |
9. | Yvan Muller | Lynk&Co | 16 | 16.456 |
10. | Robert Huff | Cupra | 16 | 19.010 |
11. | Frédéric Vervisch | Audi | 16 | 20.807 |
12. | Nathanaël Berthon | Audi | 16 | 22.168 |
13. | Nestor Girolami | Honda | 16 | 22.426 |
14. | Gilles Magnus | Audi | 16 | 22.588 |
15. | Jordi Gené | Cupra | 16 | 29.028 |
16. | Jessica Bäckman | Hyundai | 16 | 36.145 |
17. | Andreas Bäckman | Hyundai | 16 | 37.342 |
18. | Tiago Monteiro | Honda | 16 | 1:02.081 |
19. | Boldizs Bence | Cupra | 14 | 2 kör |
20. | Luca Engstler | Hyundai | 10 | 6 kör |
21. | Mikel Azcona | Cupra | 8 | 8 kör |
22. | Tom Coronel | Audi | 0 |