Portugáliában, a Circuito do Estoril versenypályán rendezik a Túraautó-világkupa idei második versenyhétvégéjét, melynek első futamán a Hyundai versenyzője, Gabriele Tarquini rajtolhatott az élről. A 2009-ben világbajnoki címet szerző olasz az időmérő edzésen a 10. helyen zárt, így a fordított rajtrácsos futamon övé lett a pole-pozíció. Mellőle a Lynk&Co pilótája Yann Ehrlacher indulhatott, a francia pilóta csapattársai, Yvan Muller és Santiago Urrutia pedig a második sort foglalták el.
Sem a Hyundai, sem pedig a Lynk&Co nem tudott igazán erős kört futni a kvalifikáció során, így a jó eredmény szempontjából ők főként az első futamban bízhattak.
A 13 körös verseny rajtjánál Ehrlacher jobban jött el, mint Tarquini, így pedig az élre került. Nem ez volt azonban az egyetlen gond a Hyundai számára, miután két autójuk komolyan megsérült az első kanyarban történt ütközés után. A 8. helyről induló Nestor Girolami nagyon későn fékezett a célegyenes végén, így pedig nekiment Michelisznek Norbertnek. A történtek miatt Jean-Karl Vernay kiesett a versenyből, de bukott pár pozíciót így Tassi Attila is, aki szintén belekeveredett az esetbe.
A törmelékek miatt egy rövid időre a biztonsági autó is bejött, emiatt két körrel meghosszabbították a futamot, Michelisz pedig később egy hosszú szerviz idő után visszatért a pályára a 20. helyen. A balesetekből a Zengő Motorsport pilótái jöttek ki az egyik legjobban, Mikel Azcona a 13. helyről startolva feljött egészen a hetedik helyig, de az utolsó sorból induló Jordi Gené sem panaszkodhatott, aki a 15. helyen haladt ekkor.
A verseny feléhez közeledve kezdett normalizálódni a helyzet, Ehrlacher, Tarquini és Muller voltak az első háromban, némi lemaradással pedig Urrutia, Tiago Monteiro és Esteban Guerrieri harcoltak a negyedik pozícióért. A Hyundai újabb drámája a 9. körben jött el, ekkor Tarquini szállt ki a meccsből, miután defektet kapott, amivel a Lynk&Co óriási esélyt kapott a győzelemre.
Kiemelendő még Luca Engstler is, aki szintén ütközött az első körben, ám a 11. helyről induló német hiába esett vissza a mezőny hátsó részébe, látványos akciókat bemutatva jött előre, végül a 12. lett.
Bár az időmérőn kifejezetten gyengék szerepeltek, a Lynk&Co egy hármas sikert ünnepelhetett, miután pilótáik szinte minden balhéból kimaradtak. Ehrlacher nyerte a futamot, Muller a második, Urrutia pedig a harmadik helyen végzett, megelőzve Monteiro és Guerrieri kettősét.
Magyar szempontból felemásan alakult ez a verseny, hiszen Boldizs Bence a 18., Michelisz pedig kilenc kör hátrányban csak a 20. lett, Tassi Attila viszont a rajtbaleset ellenére a 7. helyen futott be. A zengősök is örülhettek egy kettős pontszerzésnek, Azcona a 6. pozíciót szerezte meg, Robert Huff pedig a 10. helyen zárt.
A folytatás 16:15-től a második futammal.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
1. | Yann Ehrlacher | Lynk&Co | 15 | |
2. | Yvan Muller | Lynk&Co | 15 | 1.746 |
3. | Santiago Urrutia | Lynk&Co | 15 | 3.411 |
4. | Tiago Monteiro | Honda | 15 | 4.960 |
5. | Esteban Guerrieri | Honda | 15 | 5.369 |
6. | Mikel Azcona | Cupra | 15 | 8.220 |
7. | Tassi Attila | Honda | 15 | 8.650 |
8. | Thed Björk | Lynk&Co | 15 | 10.848 |
9. | Gilles Magnus | Audi | 15 | 14.088 |
10. | Robert Huff | Cupra | 15 | 16.651 |
11. | Nathanaël Berthon | Audi | 15 | 19.214 |
12. | Luca Engstler | Hyundai | 15 | 19.360 |
13. | Frédéric Vervisch | Audi | 15 | 21.118 |
14. | Jordi Gené | Cupra | 15 | 22.500 |
15. | Andreas Bäckman | Hyundai | 15 | 25.079 |
16. | Jessica Bäckman | Hyundai | 15 | 26.858 |
17. | Tom Coronel | Audi | 15 | 27.690 |
18. | Boldizs Bence | Cupra | 14 | 1 kör |
19. | Gabriele Tarquini | Hyundai | 10 | 5 kör |
20. | Michelisz Norbert | Hyundai | 6 | 9 kör |
21. | Jean-Karl Vernay | Hyundai | 2 | 13 kör |
22. | Nestor Girolami | Honda | 0 |