„Több mint ötezer tesztkilométer után nagyon vártuk már ezt a verseny-bemutatkozást” – hangsúlyozta Chris Reinke, az Audi Sport customer racing vezetője. „A Nürburgring Nordschleife igencsak kemény próbának bizonyult. Nagy köszönet fejlesztőmérnökeinknek, a Comtoyou Team Audi Sport gárdájának, Nathanaël Berthon és Frédéric Vervisch pilótáinknak, illetve Tom Coronel és Gilles Magnus privátversenyző kollégáiknak. Az általuk gyűjtött 37 bajnoki ponttal figyelemreméltó eredménnyel mutatkoztunk be, amire építhetünk majd.” Tom Coronel túraautó-legenda mindjárt az első futam során megmutatta, mi minden érhető el a tizenegyedik rajtpozícióból, a holland versenyző a hetedik helyig jött fel a három kör alatt. Eközben Yann Ehrlachert, a tavalyi világbajnokot is maga mögé utasította, és belga csapattársa, Gilles Magnus, valamint három további vetélytársa előtt megnyerte a Trophy-értékelést.
A második futamban mind a négy Audi pilótának sikerült elkerülnie a mezőny közepén kialakult kavarodást. Nathanaël Berthon a tizenkettedik rajtkockából a hetedik helyre jött fel, őt Gilles Magnus és Tom Coronel követte. A három kör közül az utolsóban Berthon még a korábbi világbajnok Yvan Muller mellett is elment, s hatodik helyével a 32 esztendős profi pilóta a versenyhétvége legjobb eredményét hozta az Audi RS 3 LMS számára. Összesített kilencedik helyével a Trophy-értékelést Gilles Magnus nyerte Tom Coronel előtt. Frédéric Vervisch nagy tempónál az egyik vetélytárs miatt a fűre kényszerült és sérült hűtőjével fel kellett adnia a versenyt.
Az FIA WTCR Trophy-értékelését a 21 éves utánpótlás-pilóta Gilles Magnus vezeti egy ponttal Coronel előtt. Az összesen nyolc világkupa-versenyhétvégéből az elsőt követően három hét szünet áll a csapatok és a pilóták rendelkezésére az idei második, a portugáliai Estorilban sorra kerülő erőpróba előtt.
Az Audi Sport customer racing februárban mutatta be Audi RS 3 LMS versenygépét, amelyet új belépő-túraautójaként fejleszt a teszteken és az FIA WTCR versenyein a világ minden részéről érkező ügyfelei számára. A kiszállítások az év második felében indulnak. A 2017 óta világszerte összesen 55 trófeát begyűjtő elődmodellből 180 példányt készített a márka.