Az FIA Motorsport Világtanács decemberi ülésén több WTCR-rel kapcsolatos döntés is született. Az április elejétől december közepéig tartó versenynaptár jóváhagyásáról korábban már beszámoltunk, most nézzük, mivel foglalkoztak ezen felül.
Fontos változás, hogy hozzányúltak a büntetősúlyok kiosztásának módszeréhez. A BoP sokak szerint egy igazságtalan megoldás, ám kétségkívül érdekesebbé teszi a futamokat, ezért az FIA ragaszkodik hozzá, és azon dolgozik, hogy minél jobban működjön. Ennek érdekében az idei szezontól a futamokon teljesített legjobb körök nem számítanak bele a kalkulációkba, a kiosztott súlyok mennyiségét kizárólag az időmérőkön futott eredmények alapján osztják ki. Ráadásul a számítások során azt is figyelembe veszik, hogy az adott köröket mekkora ballaszttal teljesítette az adott típus, és ehhez mérten korrigálják az értékeket. Ezzel a szervezők megoldják a korábbi problémát, hogy a pilóták a többletsúlytól tartva a futamokon visszavettek a tempóból.
Egy apróbb, de a fiatal pilóták számára pozitív hír, hogy 2020-tól bevezetik az újoncok kategóriáját. Ebben minden 23 év alatti, maximum három WTCR-hétvégényi tapasztalattal rendelkező versenyzőt nyilván fognak tartani, akik így nagyobb médiafigyelmet kaphatnak.