Közép-európai idő szerint vasárnap hajnalban zárult a Túraautó-világkupa hétvégéje Makaóban a gyors egymásutánban megrendezett második és harmadik futammal. Michelisz Norbert az időmérőn történt balesete nyomán mindkettőt a 12. rajthelyről kezdte meg, a pálya sajátos jellege miatt pedig onnan olyan túl nagy előrelépésre nem is számíthatott, így az alsó pontszerző helyek értékét kellett megbecsülnie.
A fordított rajtrácsos második futamon azért Yvan Muller bemutatta, hogy Makaóban is lehet egy kör alatt négy pozíciót javítani, még ha ehhez a csapattársak jótékony segítsége is szükséges. Az ötödik helyről rajtoló franciának két riválisát, Kevin Ceccont és a büntetés miatt a pole-t elveszítő Esteban Guerrierit sikerült önerőből megelőznie, majd két csapattársa, Yann Ehrlacher és Thed Björk nem is haboztak, hogy félreálljanak előle. Ehrlacher mindkét autót maga elé engedte, de a bajnoki pontversenyben Mullerhez szintén közel levő Björk is félrehúzódott a négyszeres világbajnok elől, ami jelezte, hogy a Lynk & Co ezzel végérvényesen beállt egyik versenyzője, Muller mögé a hajrájánál tartó bajnoki versenyfutásban.
A franciának innentől ellenfelei nem, csak hátvédjei voltak, így könnyedén nyerte meg az első után a második versenyt is. Björk bejött másodiknak, Ehrlacher viszont további pozíciókat veszített, így Ceccon lett ismét dobogós, Guerrieri pedig a 4. hellyel szerzett értékes pontokat. Michelisz veszített egy helyet a rajtnál, aztán a futam során megelőzte Huffot, két csapattársa, Gabriele Tarquini és Nicky Catsburg pedig félreálltak előle, így végül a 10. helyen ért célba a második futamon. Korábbi 18 pontos előnyéből így megőrzött még 11-et Guerrierivel szemben, de Muller is vészesen megérkezett rá a tabellán, aki ekkor 17 pontos hátrányban volt.
A harmadik futamot a második időmérő győztese, Huff kezdhette meg a pole-ból, és azzal a határozott célkitűzéssel állt fel oda, hogy karrierje 10. túraautós győzelmét arassa a makaói pályán, amelynek igazi specialistája. Számításait azonban keresztülhúzta Andy Priaulx, aki legyorsulta őt az 1-es kanyarig tartó sprintben, átvéve így a vezetést. Innentől Huff számára egy igazi hajszává vált a 11 körös futam, mert noha végig látszott, hogy gyorsabb tud lenni a Volkswagennel, mint a vezetést őrző Lynk & Co, előzni végül nem tudott. Priaulx remek védekezéssel megnyerte a versenyt, ami első győzelme volt a WTCR-ben a túraautózásba való idei visszatérése óta – Makaóból egyébként neki is volt már két korábbi győzelme még a WTCC-s időkből.
A harmadik hely Jean-Karl Vernay-hez került, akit Johann Kristoffersson követett a célban, mögöttük azonban már 18 másodperces lemaradással érkeztek a többiek. Az 5. helyet sokáig Björk birtokolta, de a végén ismét Muller szolgálatába állította magát: két helyet visszacsúszott, hogy így egy ponttal megajándékozza a franciát. Hátrébb Guerrieri és Michelisz megőrizték a 10. és 12. rajthelyüket a leintésig, így köztük csak minimálisan szűkült az olló, a bajnokság azonban még szorosabb lett a három fő esélyes között: a 316 pontos Michelisz továbbra is őrzi a vezetést, ám Guerrieri 307, Muller pedig 305 ponttal ott van a sarkában. A december közepi sepangi finálén tehát még bárhogyan alakulhat közöttük a sorrend, és akár a 288 pontos Björknek is lehet esélye, hiszen a hétvége során maximum 85 pont lesz szerezhető.
A mezőny másik magyar résztvevője, Tassi Attila pont nélkül zárta a makaói hétvégét, a vasárnapi két futamon a 22. és a 16. helyen intették le.
A második verseny végeredménye:
# | Versenyző | Autó | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Yvan Muller | Lynk & Co | 20:28.159 | 8 |
2 | Thed Björk | Lynk & Co | 0.455 | 8 |
3 | Kevin Ceccon | Alfa Romeo | 0.932 | 8 |
4 | E.Guerrieri | Honda | 1.896 | 8 |
5 | J.Kristoffersson | Volkswagen | 5.305 | 8 |
6 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 8.076 | 8 |
7 | Andy Priaulx | Lynk & Co | 8.662 | 8 |
8 | F.Vervisch | Audi | 9.010 | 8 |
9 | Jean-Karl Vernay | Audi | 10.222 | 8 |
10 | N.Michelisz | Hyundai | 11.101 | 8 |
11 | G.Tarquini | Hyundai | 11.583 | 8 |
12 | Nicky Catsburg | Hyundai | 12.712 | 8 |
13 | Tom Coronel | Cupra | 12.908 | 8 |
14 | Rob Huff | Volkswagen | 13.925 | 8 |
15 | Mikel Azcona | Cupra | 18.087 | 8 |
16 | Niels Langeveld | Audi | 18.589 | 8 |
17 | Ma Qing Hua | Alfa Romeo | 19.527 | 8 |
18 | Tiago Monteiro | Honda | 20.361 | 8 |
19 | Néstor Girolami | Honda | 20.762 | 8 |
20 | Robert Dahlgren | Cupra | 31.614 | 8 |
21 | B.Leuchter | Volkswagen | 31.747 | 8 |
22 | Attila Tassi | Honda | 1 kör | 7 |
- | Mehdi Bennani | Volkswagen | - | 5 |
- | Billy Lo | Audi | - | 5 |
- | Luca Engstler | Hyundai | - | 2 |
- | Aurélien Panis | Cupra | - | 1 |
A harmadik verseny végeredménye:
1 | Andy Priaulx | Lynk & Co | 27:58.428 | 11 |
2 | Rob Huff | Volkswagen | 0.352 | 11 |
3 | Jean-Karl Vernay | Audi | 1.193 | 11 |
4 | J.Kristoffersson | Volkswagen | 1.855 | 11 |
5 | Nicky Catsburg | Hyundai | 20.030 | 11 |
6 | Yvan Muller | Lynk & Co | 21.096 | 11 |
7 | Thed Björk | Lynk & Co | 21.552 | 11 |
8 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 22.194 | 11 |
9 | Kevin Ceccon | Alfa Romeo | 22.565 | 11 |
10 | E.Guerrieri | Honda | 23.506 | 11 |
11 | Tom Coronel | Cupra | 23.884 | 11 |
12 | N.Michelisz | Hyundai | 24.597 | 11 |
13 | Niels Langeveld | Audi | 25.054 | 11 |
14 | Luca Engstler | Hyundai | 27.552 | 11 |
15 | F.Vervisch | Audi | 27.925 | 11 |
16 | Attila Tassi | Honda | 29.259 | 11 |
17 | Néstor Girolami | Honda | 30.140 | 11 |
18 | Mehdi Bennani | Volkswagen | 30.527 | 11 |
19 | Tiago Monteiro | Honda | 31.317 | 11 |
20 | Mikel Azcona | Cupra | 31.500 | 11 |
21 | B.Leuchter | Volkswagen | 32.319 | 11 |
22 | Ma Qing Hua | Alfa Romeo | 34.602 | 11 |
23 | Aurélien Panis | Cupra | 37.051 | 11 |
24 | Robert Dahlgren | Cupra | 39.756 | 11 |
25 | Billy Lo | Audi | 51.272 | 11 |
- | G.Tarquini | Hyundai | - | 3 |