Különösebb dráma nélkül lezajlott az első futam a szűk makaói utcákon, ahol az első két helyért nem is folyt csata: Yvan Muller meg tudta tartani a vezetést a pole-ból, Michelisz pedig besorolt mögé a második helyre. A Hyundai magyar versenyzőjét Andy Priaulx és Yann Ehrlacher szorosan követte a 8 körös futam elején, de támadási közelségbe nem kerültek, és idővel el is szakadtak egymástól az élmezőny tagjai, így csak a korlátoktól való távolmaradásra kellett figyelniük, egymással ugyanis nem tudták felvenni a harcot.
Bár a célban végül csak 4 tizedmásodperc volt az előnye, Muller végül is könnyedén nyert Michelisz előtt, a harmadik hely sorsa azonban az utolsó métereken még változott. A mögöttük érkező két Lynk & Co, Ehrlacher és Priaulx alávetették magukat a csapatstratégiának és a még bajnoki esélyekkel rendelkező Thed Björk megsegítésének, így mindketten visszasoroltak mögé. Priaulx az utolsó körben ezt még annak árán is megtette, hogy a dobogót kellett feladnia, és két riválist, Kevin Ceccont és Rob Huffot is maga elé engednie, hogy a 6. helyre visszaesve két extra pontot ajándékozzon az előtte befutó Björknek. A dobogó legalsó foka így Ceccon és az Alfa Romeo ölébe hullott.
Néhány kisebb baleset nélkül azért nem múlhatott el a futam: először Azcona, Vernay és Leuchter akadtak össze, de a bukótérből és a korlátból visszatérve mind folytatni tudták, később pedig Langeveld és Ma ütközött, s ők lettek a verseny egyedüli kiesői.
A motorcserés büntetés miatt leghátulról rajtoló Esteban Guerrieri nem szerzett pontot, Michelisz Norbert azonban a 2. helyen befutva 20-at is, így 18 pontos vezetést kaparintott meg riválisával szemben a szombati nap végére. Vasárnap azonban az argentin jó eséllyel lefaraghat hátrányából, hiszen egy 4. és egy 10. rajthelye lesz, míg Michelisz mindkét futamon a 12. helyről startol.
Tassi Attila a 18. hellyel szintén lemaradt a pontszerzésről.
Az első futam végeredménye:
# | Versenyző | Autó | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Yvan Muller | Lynk & Co | 20:30.047 | 8 |
2 | N.Michelisz | Hyundai | 0.405 | 8 |
3 | Kevin Ceccon | Alfa Romeo | 1.644 | 8 |
4 | Rob Huff | Volkswagen | 2.153 | 8 |
5 | Thed Björk | Lynk & Co | 2.882 | 8 |
6 | Andy Priaulx | Lynk & Co | 3.169 | 8 |
7 | F.Vervisch | Audi | 3.397 | 8 |
8 | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 4.704 | 8 |
9 | G.Tarquini | Hyundai | 4.918 | 8 |
10 | Nicky Catsburg | Hyundai | 5.921 | 8 |
11 | J.Kristoffersson | Volkswagen | 6.576 | 8 |
12 | Aurélien Panis | Cupra | 8.174 | 8 |
13 | Robert Dahlgren | Cupra | 10.155 | 8 |
14 | Néstor Girolami | Honda | 12.134 | 8 |
15 | Tiago Monteiro | Honda | 12.946 | 8 |
16 | Luca Engstler | Hyundai | 13.543 | 8 |
17 | Mehdi Bennani | Volkswagen | 13.967 | 8 |
18 | Attila Tassi | Honda | 20.708 | 8 |
19 | Mikel Azcona | Cupra | 27.199 | 8 |
20 | Tom Coronel | Cupra | 28.746 | 8 |
21 | Jean-Karl Vernay | Audi | 34.821 | 8 |
22 | B.Leuchter | Volkswagen | 40.324 | 8 |
23 | Billy Lo | Audi | 45.767 | 8 |
24 | E.Guerrieri | Honda | +1 kör | 7 |
- | Niels Langeveld | Audi | - | 5 |
- | Ma Qing Hua | Alfa Romeo | - | 5 |
- | Jim Ka To | Honda | nem indult | 0 |
- | Gordon Shedden | Audi | nem indult | 0 |