Már a WTCR ningbói hétvégéjének kezdete előtt állt a bál a Balance of Performance legújabb módosításai kapcsán. A Volkswagen csoport autói – a Volkswagen, az Audi és a Cupra –, valamint a Lynk & Co is turbónyomás-növelési engedményt kapott bizonyos fordulatszám-tartományokban.
Mint azt a TouringCarTimes.com kiderítette, ennek oka az volt, hogy elkerüljék azokat a véletlenszerű túllépéseket, amelyek miatt Vila Realban három Audit és egy Cuprát kizártak – ennek kapcsán a két audis istálló fellebbezett is, aminek az eredménye a napokban várható –, valamint a zandvoorti időmérőn is elvették Yvan Muller harmadik futamos pole-ját. A hasonló esetek elkerülése végett újra fékpadra tették az említett modellek motorjait, s az ott kapott értékek alapján új motorprogramozást homologizáltattak, viszont a TCT szerint a gyújtáson is változtattak, nehogy a teljesítményt is növeljék egyúttal.
Miután Muller két győzelmet, két pole-t és egy harmadik helyet szerzett Kínában, s ezzel feljött a bajnoki tabella harmadik helyére 17 ponttal a vezetést átvevő Michelisz Norbert mögé, a magyar pilóta hyundaios márkatársa, Gabriele Tarquini a vasárnapi hivatalos sajtótájékoztatón akadt ki: „Gratulálok Yvannak és a Lynk & Cónak, de hogy őszinte legyek, nem vagyok túlságosan elégedett az autóm tempójával, mert valami véletlen folytán a Lynk & Co engedményt kapott a hazai versenyén. Hivatalos magyarázatot kértünk az FIA-tól, de az nem teljesen világos számunkra, mert azt mondják, hogy újra fékpadra tették a motort, és új értékeket kaptak. A második versenyen láttam, hogy az autójuk utolérhetetlen a kigyorsításon, ezért elég erősek az egyenesekben, és ennek nagyon nem örülök.”
Ezt persze Muller sem hagyta szó nélkül, a sajtótájékoztatón visszaszólt ősi riválisának: „Nem tudom megállni, hogy ne szólaljak meg azok után, amit Gabriele mondott, mert ez a győzelem és a hétvégi eredmények a munkánknak a gyümölcse, nem a szabályzat vagy bármi másnak az eredménye. Elég csak megnézni a végsebességi adatokat: a Hyundai egész hétvégén 7 km/h-val gyorsabb volt. Szóval mit is nyertünk pontosan?”
Tarquini aztán később a TouringCarTimes.com-nak nyilatkozva fejtette ki részletesebben aggályait: „A végsebességgel példálózik, de itt a féktávokon mérik azt. Tudom, hogy a Lynk & Co autói jóval gyorsabbak az egyenesben, mivel saját szememmel láttam. Minden egyes egyenesben eltűntek előlünk, semmit sem kellett kockáztatniuk, csak körbe-körbe köröztek. Nekem sem volt veszítenivalóm, így keményen használtam a rázóköveket és mindent, hogy utolérjem őket. Semmi bajom Yvannal vagy Ehrlacher-vel, de ez nem tetszik. Nem változtathatjuk meg a kártyákat három fordulóval a vége előtt csak azért, mert egy márka, amely „WTCC-s” autót indít – hiszen senki sem ismeri azt az autót – azt kéri, hogy rakják újra fékpadra a motorjukat, hogy új programozást homologizáltassanak. Eddig idén többé-kevésbé egyforma volt a sebességünk az egyenesben. Remélem, csak erre az egy versenyre szólt a változtatás, mert ha így marad a BoP, akkor vége is a bajnokságnak.”
Az említett szaklap végül megszólaltatta a TCR-kategória promóterét, Marcello Lottit is, aki védelmébe vette a fent leírt BoP-módosításokat: „Zandvoortban nem voltak helyes információink, de ha egy gyártó újra akarja méretni az autóját, megteheti. Úgy vélem, abból, amit ezen a hétvégén láthattunk, ez teljesen fair. Szoros volt a verseny, egyetlen autó sem volt előnyben. A Lynk & Cót érintő módosítás csak azt a célt szolgálta, hogy megoldja az akkori problémákat, nem pedig a teljesítmény növelését.”