Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. december 8. vasárnap
WTCR

Michelisz ütközött, győzött és vezeti a bajnokságot!

Akciódús második futamot teljesített a WTCR Ningbóban. A bajnoki esélyesek sorban hullottak, Priaulx sokáig vezetett, majd összeütközött Michelisszel – Tarquini segítségének köszönhetően a Hyundai-pilóta még törött autóval is nyert.

Tovább folytatódott a Lynk & Co menetelése Kínában a vasárnapi második időmérő edzésen: Yvan Muller és Yann Ehrlacher szerezték meg az első két helyezést. Michelisz Norbert a 10. rajtkockában végzett, ami pole-pozíciót jelentett a fordított rajtrácsos második futamra. Az eredetileg harmadikként végző Nestor Girolamit azonban kizárták a Q2-ből és öthelyes rajtbüntetést is adtak neki Ma Qing Hua feltartásáért. Michelisz így az összetettben nyert egy pozíciót, a második futamon viszont hátrébb, a második rajtkockába került.

A rajt előtti pillanatokban esőcseppeket jelentettek, de az első három helyen nem történt változás: a pole-t öröklő Andy Priaulx megőrizte a vezetést, Michelisz pedig kivédekezte Thed Björk támadásait. Az első kör aztán káoszba torkollt a mezőny sűrűjében: Benjamin Leuchtert, Ma Qing Huát, Augusto Farfust, ami azonban még fontosabb, a bajnoki éllovas Esteban Guerrierit is a falba forgatták. Björköt is kizökkentették, aki három pozíciót veszített, így a dobogóra Gabriele Tarquini lépett fel. Két fő bajnoki riválisának gondjai Michelisz malmára hajtották a vizet.

A balesetek miatt a biztonsági autó állt az élre, és hosszú ideig ott is maradt: a mentési munkák egészen a 5. kör végéig húzódtak, a versenytávot 13-ról 15 körre növelték meg. Az újraindításnál Priaulx maradt az élen Michelisz előtt. A magyar pilóta mögött két másik Hyundai következett: Tarquini és Catsburg is védték az ötödik helyen álló Björktől. Ahelyett viszont, hogy a svéd előzött volna, ő veszített pozíciókat Daniel Haglöffel és Yvan Mullerrel szemben. A bajnokság első hat helyén álló versenyzők tovább hullottak: Mikel Azcona Cuprája műszaki hiba miatt lelassult, Nestor Girolami is ütközött.

Michelisz egy másodpercen belüli különbséget tartott Priaulx-hoz képest, az utolsó öt körben azonban láthatóan közelebb került. A 11. körben Michelisz minden kanyarban támadta a láthatóan lassú Lynk & Cót, sikertelenül, a háromszoros világbajnok foggal-körömmel ragaszkodott az első helyhez. A tempó annyira lelassult, hogy Tarquini, Catsburg és Azcona is utolérte a hármast.

A 12. körben igazi tűzijáték történt: Tarquini állt az élre, Michelisz viszont hátulról eltalálta Priaulx-t. A brit kiforgott, majd feladta a versenyt, Michelisz autójának eleje jelentősen összetört, de az autó nem lassult le. A versenyfelügyelők vizsgálták az ütközést. Tarquini rövid ideig vezetett, aztán visszaengedte csapattársát, aztán tudatosan lassította a mezőnyt, hogy a Hyundai első számú pilótájának kedvezzen.

Michelisz Norbert törött autóval megnyerte a versenyt, ezzel 16 pont előnnyel átvette a bajnokság vezetésért Guerrieritől. Tarquini második helyre ért be, Muller állt a dobogó legalsó fokára. Björk végül negyedik, Haglöf ötödik lett, az előtte zajló csatározásokból sokat profitáló Tassi Attila pedig előkelő hatodik helyen végzett az akciódús futamon.

A ningbói 2. futam eredménye (top 15):

  Versenyző Csapat Idő/hátrány
Norbert Michelisz Hyundai 32:31.594
Gabriele Tarquini Hyundai 0.766
Yvan Muller Lynk & Co 1.537
Thed Björk Lynk & Co 1.906
Daniel Haglöf Cupra 2.360
Attila Tassi Honda 6.708
Rob Huff Volkswagen 7.670
Nicky Catsburg Hyundai 11.402
Tom Coronel Cupra 11.623
10  Kevin Ceccon Alfa Romeo 11.961
11  Jean-Karl Vernay Audi 12.565
12  Mehdi Bennani Volkswagen 12.766
13  Johann Kristoffersson Volkswagen 13.120
14  Gordon Shedden Audi 13.676
15  Yann Ehrlacher Lynk & Co 14.307
Andy Priaulx Lynk & Co  
Aurélien Panis Cupra  
Mikel Azcona Cupra  
Néstor Girolami Honda  
Tiago Monteiro Honda  
Esteban Guerrieri Honda  
Frederik Vervisch Audi  
Ma Qing Hua Alfa Romeo  
Niels Langeveld Audi  
Benjamin Leuchter Volkswagen  
Augusto Farfus Hyundai  

 

70453666_2776519289046504_7810391203072966656_n

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?