Steward
Dezső Attila
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 25. szombat
WTCR

Michelisz a rontott rajt miatt csak második

Az első sorból startolhatott Michelisz Norbert, de a rajtnál vesztette el jó esélyét a győzelemre, a csodálatosan rajtoló Ma Csinghua átvette a vezetést és már ki sem engedte kezéből az első helyet.

Michelisz Norbert a szlovák hétvége első két futamára nem nagyon panaszkodhatott, ugyanis egy harmadik és egy hatodik helyezéssel jelentkezett. A harmadik futamon a magyar pilóta ismét a második helyről várhatta a rajtot márkatársa Nicky Catsburg mögül (Tassi Attila pedig a 21. pozícióból), az első menethez hasonlóan ismét dobogós reményekkel.

Michelisz sajnos ismét elszúrta a rajtot, Ma Csinghua könnyedén elment mellette már az első métereken, ezzel alaposan megnehezedett honfitársunk dolga, a kínai pilóta ráadásul annyira kiválóan kapta el a pillanatot, hogy a vezetést is átvette. Tassi Attila még Norbinál is rosszabbul járt, lecsúszott a pályáról és már az első kör végén a bokszba hajtott.

Michelisznek meg kellett elégednie a második hellyel, de így is szép hétvégét zárt

A legnagyobb felzárkózást a futam első szakaszában Augusto Farfus mutatta be, aki a 17. rajthelyről igen gyorsan a 11. pozícióba rakétázott előre, az élen Ma Csinghua némileg növelte előnyét Catsburg előtt, míg Michelisznek inkább hátrafelé kellett figyelnie, hogy Kevin Ceccon ne kerüljön túlságosan közel hozzá és legalább a harmadik hely megmaradjon, bár ő is alig fél másodperc lemaradással követte a holland márkatársat.

A verseny felénél Catsburg némileg felzárkózott a vezető kínaira, de öt-hat tizedmásodperces távolságban egymástól egy vonat alakult ki az első négy helyezett között, az ötödik pozícióban álló Niels Langeveld viszont már több, mint három másodperccel maradt le az első négytől.

Az ötödik kör végén Nicky Catsburg alatt látványosan lelassult a Hyundai, Michelisz és Ceccon is megelőzte őt. A következő fordulóban is bő három másodpercet vesztett a holland, de nem ment ki a bokszba, nem adta fel a küzdelmet. Michelisz Norbert közben villámgyorsan utolérte Ma Csinghuát és óriási harcba bonyolódott az első pozícióért, amibe néhány perccel később Ceccon is beszállt, kihasználva az Alfa Romeo gyorsaságát.

Ma Csinghua szuper rajtja győzelmet ért Szlovákiában

Sajnos éppen az olasz támadásai miatt Norbi lemaradt a kínaitól, de nagy csatában sikerült megőriznie legalább a második helyet. A nyolcadik kört befejezve 1,1 másodperc volt a magyar versenyző lemaradása, miközben Langeveld nagy nehezen megelőzte a továbbra is az autójával valamilyen problémától szenvedő és lelassuló Catsburgot, miközben az elképesztő tempót diktáló Farfus már nyolcadikként futott.

Michelisz három körrel a vége előtt még egy utolsó támadásba lendült Ma Csinghua ellen, fél kör alatt lefelezte a különbséget. Kicsit hátrébb Catsburg további pozíciókat vesztett Azconáékkal szemben, miközben Haglöf és Huff összekoccantak. A célegyenesre teljesen utolérte Michelisz a versenyben vezetőt, de a célegyenesben szokás szerint elnyúlt tőle a kínai.

Catsburg már a legjobb tízből is kiesett, az utolsó kört pedig stabil előnnyel kezdte Ma Csinghua, Michelisznek inkább a második hely megtartására kellett törekednie, mivel Ceccon ismét teljesen felzárkózott. Változás azonban már nem történt, Ma Csinghua győzött, alig két tizeddel megelőzve a második helyen befutó Michelisz Norbertet, Kevin Ceccon pedig harmadikként zárt. Tassi Attilának nem sikerült fényesen a futam, huszonötödikként intették le.

A rajton múlott a győzelem, de Michelisz így is kétszer dobogóra állhatott Szlovákiában

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?